Jeste li se ikada zapitali što znače oznake povjerenja u online trgovinama?

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 10.11.2017. u 10:02

Happy young businessman looking at camera and smiling while pointing copy space

 

Danas se sve više potrošača odlučuje za online kupovinu koja ima brojne praktične prednosti - sve možemo kupiti iz udobnosti vlastitog doma i naslonjača. Povjerenje je pritom jedan od najvažnijih faktora na temelju kojeg ćete se odlučiti za kupovinu. Potrošači se najčešće odlučuju za kupovinu kod trgovaca kojima vjeruju. Važnost povećava i činjenica da se cijeli proces odvija u digitalnom okruženju u kojem vi kao kupac nemate nikakvog kontakta s online trgovcem.

Povjerenje – ključan element daljnjeg razvoja online trgovina

Prema podacima istraživanja koje je provela tvrtka sMind d.o.o zajedno s istraživačkom agencijom Valicon, učestalost online kupovine u Hrvatskoj ustrajno raste iz godine u godinu, a to je dokaz da se povećava i povjerenje potrošača.

Iako još uvijek postoje određene prepreke u daljnjem razvoju, među kojima su ključna pitanja sigurnosti u online trgovinama. Među onim potrošačima koji još uvijek ne kupuju preko interneta, čak 44 % zbog nepovjerenja ne želi ostavljati svoje osobne podatke na internetu, a puno njih zabrinjava i zloupotreba kreditne kartice.

Jesu li sve oznake povjerenja iste?

Oznake povjerenja su vrlo učinkovite za izgradnju povjerenja, ali što točno znače? One obično kupcima potvrđuju slijedeće:

  • Trgovac kvalitetno brine za svoje kupce i prati njihovo zadovoljstvo.
  • Briga trgovca za kupca ne prestaje nakon obavljene kupovine, nego predstavlja kontinuirani proces koji osigurava da se zadovoljni kupci nastave vraćati.
  • Trgovac ima uređen etički kodeks poslovanja i implementirane odgovarajuće sustave za rješavanje pritužbi i sporova.  

Ali oprez! Vrlo je važno da znate prepoznati oznaku povjerenja koja će vas zaista zaštititi kao kupca. Većina oznaka se može jednostavno kupiti i time vam ne pružaju nikakvu sigurnost, a kod ostalih oznaka se obično provjeravaju samo tehničke karakteristike web shop-a, što opet ne znači da je to trgovac vrijedan povjerenja.

Oznaka povjerenja CERTIFIED SHOP® temelji se na 3 ključna kriterija sigurne kupovine

CERTIFIED SHOP® je nacionalna oznaka povjerenja koja potvrđuje da je trgovina pouzdana i sigurna, te da joj možete vjerovati. Označava one web trgovce koji posluju u skladu sa strogim europskim standardima, predstavljaju primjere dobrih praksi i time nude visoku kvalitetu usluga. Istovremeno je jedina oznaka povjerenja u regiji čiju je kvalitetu prepoznala i poduprla europska krovna organizacija EMOTA.

Nacionalni autoritet Shopper’s Mind Hrvatska kao neovisna organizacija u postupku stjecanja oznake provjerava iduće kriterije:

  • Pozitivno mišljenje kupca – Mišljenje kupaca jedan je od najbitnijih elemenata sigurne kupovine, te je zato ključan u certifikaciji. Na kraju krajeva, kome ćete najviše vjerovati, ako ne kupcima koji imaju iskustvo s kupovanjem u određenoj online trgovini.
  • Sukladnost s tehničkim standardima – Provjerava se i posluje li web shop u skladu sa strogim europskim standardima.
  • Ocjenu tajnog kupca – U svakoj certificiranoj trgovini kupuje i tajni kupac da bi provjerio pouzdanost. Sami pregled tajnog kupca ne utječe na ocjenu, ali trgovina neće dobiti oznaku ako se utvrdi da web trgovac kupcu ne nudi pomoć u kupovini koja mu pripada po zakonu.

Gdje možete pronaći oznaku CERTIFIED SHOP®?

Oznaku možete naći na različitim mjestima na stranici, ali svakako provjerite ima li poveznicu do aktivnog certifikata trgovca, što jamči njenu vjerodostojnost. Ukoliko oznaka nema poveznicu do certifikata, postoji rizik da je lažna i mogućnost pokušaja prevare. Ne savjetujemo vam kupovinu u takvoj online trgovini.

Portrait of young Caucasian female freelancer typing messages via email using laptop computer and mobile phone for distant work while sitting at coffee shop. Woman browsing Internet at home

Zanima li vas koje su trgovine osvojile oznaku povjerenja CERTIFIED SHOP®, te je kupovina u njima sigurna? Popis certificiranih trgovaca možete provjeriti bilo kada na portalu  Shopper's Mind Hrvatska – smind.hr.

Projekt CERTIFIED SHOP® kupcima također omogućuje da postanu dio zajednice Shopper's Mind Hrvatska. Tako možete jedni drugima pomagati svojim savjetima i iskustvima kupovine u pojedinim online trgovinama. Nakon izvršene kupovine pomozite trgovcu, ali i ostalim kupcima svojim mišljenjem!

3 točke za sigurnu online kupovinu: