Automobili jeftiniji i 55 tisuća kuna

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 08.12.2008. u 08:02

ZAGREB - Prosinac je tradicionalno mjesec u kojem se najviše kupuje i troši, a unatoč crnim prognozama ni ovaj prosinac vjerojatno neće biti bitno drukčiji. Poticanje na shopping već je uzelo maha u Velikoj Britaniji gdje su trgovci snizili cijene do maksimuma, a isti model počeli su primjenjivati i domaći trgovci koji su krenuli s rušenjem cijena skupljih proizvoda, odnosno proizvoda koji ne spadaju u kategoriju svakodnevnih potrepština.

Pad prometa u trgovinama


S obzirom na to da podaci Državnog zavoda za statistiku upućuju na pad prometa u trgovinama proteklih mjeseci (u listopadu - 2,5 posto) kriza je proizvođačima i trgovcima očito nametnula žestoku utrku za kupce.

Naime, hrana, odjeća i obuća uvijek će se kupovati bez obzira na bilo kakve ekonomske trendove, ali sve ostalo mora imati ne prihvatljivu, već “smiješnu” cijenu, osobito kada se najavljuju smanjivanje plaća, otkazi i besparica.

Niže ne može

Među onima koji prednjače u posebnim ponudama i znatno nižim cijenama su autokuće, što nije iznenađujuće s obzirom na probleme s kojima je suočena automobilska industrija. Cijene nekih modela automobila snižene su i za 55 tisuća kuna. Naravno, u to se ne ubrajaju novi modeli, a iz autokuća najavljuju da većih sniženja ne može biti, jer su ovo maksimalno niske cijene i jednostavno ne mogu biti niže.

- Kroz prvih deset mjeseci ove godine tržište osobnih automobila je raslo deset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a u studenome je palo. Da bi se tržište probudilo, moramo napraviti pomak kod financiranja vozila, pa su zato osim sniženja uvedene i dodatne pogodnosti, poput duljeg jamstva ili kaska na više godina - navodi Jasna Stilinović iz General Motorsa u čiju grupaciju spadaju Opel i Chevrolet. Uz takvu ponudu oni koji kupe Merivu, Corsu, Zafiru ili Astru uštedjet će 45 tisuća kuna, a slične ponude imaju Citroen, Mazda, Nissan, Kia i Peugeot u kojima popusti počinju već sa 20 tisuća kuna, pa naviše.

Pogodnosti na ‘luksuz’

Kao i s automobilima, tako je i na tržištu namještaja. Svi veći saloni, Lesnina, Kika, Mercatone ili Mandi spustili su cijene do pedeset posto, a s nekim dodatnim akcijama čak i više. Njihov primjer slijedili su i naši najveći mobilni operateri koji su neke od najskupljih mobitela snizili na cijenu od par stotina kuna.

Iako sniženja nisu ništa neobično za prosinac, trgovci ističu da posebnih pogodnosti na “luksuz” ove godine ipak ima malo više nego prijašnjih godina.



- To su cijene koje zbilja mogu potaknuti mnoge da novim mobitelom iznenade nekog za Božić, jer su neki modeli sniženi i za 1400 kuna - navodi Maja Weber iz T-Mobilea u kojem su spustili cijene prestižnih modela Nokije, LG-a, Sony Ericssona i Samsunga.

Tako je napravio i njihov konkurent Vipnet, u kojem su osim popularnih marki kao i u T-Mobileu, spustili cijene i najnovijih mobitela, kao što je dugoočekivana Samsung Omnia i “ubojica iPhonea” HTC Touch HD.

Pametni mobiteli promiču se kao darovi za Božić

‘Vrijeme darivanja’ iskoristili su i teleoperateri koji pojedine modele smartphonea nude po cijeni prosječnog božićnog dara. 

Merita Arslani

Izdvajamo