Po osobi i do 900 kuna

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 13.08.2008. u 08:00

ŠIBENIK, DUBROVNIK, SPLIT, ZADAR, OPATIJA, VIS - Skupina bogatih Amerikanaca, vlasnika prestižnog svjetskog lanca hotela koji su došli u Hrvatsku ulagati novac a ne odmarati se, doslovno su pobjegli iz Dubrovnika zbog porcije crnog rižota koju su platili 278 kuna. Odlazeći iz Dubrovnika navratili su na Vis gdje su guštali u crnom rižotu za 70 kuna, a skrasili su se u Šibeniku uz vrhunski crni rižot za 60 kuna.

Zbunjeni, nakon noći provedene u NCP marini u centru Šibenika, pitali su novinare u čemu je problem. Tom prilikom predočili su nam račun restorana Nautika iz Dubrovnika i pokazali prstom na cijene koje su ih šokirale. Riječ je prije svega o crnom rižotu koji stoji 278 kn, rižotu od škampa od 272 kn, porciji blitve po 74 kn, ribi na žaru po 620 kn i postavi stola koja stoji 12 kuna.

- Mi znamo da je riječ o prestižnom restoranu u kojemu su objedovale mnoge poznate ličnosti, pa navodno i sam papa, no što je previše, previše je jer smo drugdje na hrvatskoj obali dobili neusporedivo više po mnogo razumnijim cijenama - rekli su nam razočarani poslovni ljudi koji su u predahu posla prije zaključivanja ugovora o jednoj od najvećih turističkih investicija u Hrvatskoj, odlučili posjetiti Dubrovnik. Njihovo subjektivno iskustvo bilo je povod da istražimo što turisti u špici ovogodišnje sezone za svoj novac dobiju u poznatim, popularnim i prestižnim jadranskim restoranima.

Usporedba je pokazala ujednačenost cijena duž hrvatske obale. Ugostitelji se sasvim pouzdano nisu dogovarali oko nivelacije cijena pa je stanje moguće objasniti zakonima tržišta i nevjerojatno jakom konkurencijom.

Blic anketa među gostima restorana i nautičarima pokazala je da su im cijene poznate i očekivane te da se ne razlikuju previše od cijena u boljim zapadnoeuropskim restoranima. (Surađivali Ante Talijaš, Edvard Šprljan, Luka Benčić i Marina Rajčić/EPEHA)



Cijene nisu razmjerne kvaliteti

Svi ovi restorani ne spadaju i istu kategoriju i ne nude istu razinu usluga, no nije pravilo da su cijene razmjerne kvaliteti servirane hrane i svježini ribe. Možda najbolji primjer je viški restoran Pojoda u kojemu je 11 američkih biznismena iz naše priče sjajno večeralo za 3146 kuna. Tu su gomilu ukusnih i izdašnih predjela poput luca s kaparama, potpurija Moj nono, coctaila od plodova mora, salate od gofa, fažola na brudet i Pojoda bronzinića platili 800 kuna, a uz to su pojeli 4,5 kg bijele ribe, popili četiri butelje bijelog vina, osladili se škampima, blitvom, svježim salatama, biranim desertima, otišli više nego zadovoljni onim što su dobili za svoj novac i rekli: Tu ćemo se s veseljem vratiti!

- Nije uvijek jeftino ono što malo košta niti je uvijek skupo ono što ima visoku cijenu - rekao je šibenski poduzetnik Gran Prgin, domaćin američkih biznismena iz naše priče.

- Ako su očekivanja gosta ispunjena, ako je za svoj novac dobio pravu protuvrijednost, on se neće žaliti ni na ekstreme cijene. Ali ako je razočaran lošom uslugom, ako je ono što mu je ponuđeno ispod očekivane razine, onda će mu biti skupo i ono što ne košta puno. Morali bismo o tome voditi računa i inače, a ne samo kada je riječ o platežno moćnim gostima koji neće ni trepnuti na visinu računa ako su dobili odgovarajuću protuvrijednost za svoj novac, ali će u suprotnom žestoko reagirati i prosvjedovati. Njihovo nezadovoljstvo u konačnici je jako skupo.


Stanko Ferić/EPEHA

Izdvajamo