VELIKI PROBLEMI

Alarm u Njemačkoj: Automobilski sektor u godinu dana ukinuo 51.500 radnih mjesta

Automobilska industrija suočava se sa slabom potražnjom, kineskom konkurencijom i sporim prijelazom na e-mobilnost

VW tvornica, ilustracija

 AFP
Automobilska industrija suočava se sa slabom potražnjom, kineskom konkurencijom i sporim prijelazom na e-mobilnost

Njemački industrijski sektor ubrzano smanjuje broj radnih mjesta, a automobilska industrija prednjači u tome, prema podacima konzultantske tvrtke EY, prenosi Njemačka novinska agencija (dpa).

U jednoj godini automobilski sektor ukinuo je oko 51.500 radnih mjesta, ili gotovo sedam posto radne snage, prema analizi kojoj je agencija dpa imala pristup.

U 12 mjeseci do 30. lipnja cijeli industrijski sektor zabilježio je smanjenje broja radnih mjesta za 2,1 posto, odnosno za oko 114.000 na 5,42 milijuna, prema podacima EY-a, pozivajući se na službenu statistiku. Od 2019. godine broj radnih mjesta u domaćoj industriji pao je za oko 245.000, ili za 4,3 posto.

Ovaj proces prati pad prihoda u sektoru. U drugom tromjesečju prihodi su pali osmi kvartal zaredom, sada za 2,1 posto. Svi industrijski sektori, osim elektronike, zabilježili su negativan rezultat.

Automobilska industrija suočava se sa slabom potražnjom, kineskom konkurencijom i sporim prijelazom na e-mobilnost. Prihodi u sektoru pali su za 1,6 posto u razdoblju od travnja do lipnja.

image

Ilustracija, tvornica Porschea

Profimedia

Njemačka industrija općenito je pod pritiskom skupe energije, slabe domaće potražnje i, od ove godine, zategnutih trgovinskih odnosa sa SAD-om. Proizvođači automobila također pate zbog pada izvoza u Kinu.

Velike tvrtke poput Mercedesa, Volkswagena, Boscha, Continentala i ZF-a najavile su programe smanjenja troškova, dok Porsche planira potpuno zatvoriti Cellforce, svoju podružnicu za proizvodnju baterija.

I drugi industrijski sektori smanjuju broj radnih mjesta: strojarska i metalna industrija ukidaju 17.000, odnosno 12.000 radnih mjesta. S druge strane, brojke u kemijskom i farmaceutskom sektoru su stabilne.

EY upozorava da će se trend najvjerojatnije nastaviti i da će posljedice biti da će biti teže zaposliti novodiplomirane inženjere, posebno one koji traže posao u automobilskoj ili strojarskoj industriji, piše Fenixmagazin.

image

VW tvornica, ilustracija

AFP

„Nezaposlenost će porasti među kandidatima sa sveučilišnim obrazovanjem, što je nešto što u Njemačkoj nismo vidjeli već dugo vremena“, rekao je partner EY-a Jan Brorhilker.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 16:52