VOZILI SMO

DAWN BLACK BADGE: Rollsov kabriolet dobio je crni zaštitni znak, snažniji motor, odlučniji mjenjač i veće kočnice, ali nije promijenio ćud

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 21.08.2019. u 14:41

Rolls-Royce

Kao i uvijek dosad komfor je njegov prvi prioritet, no knjiga opcija bogatija je za dodatne stranice, a ekskluzivnost odletjela u nebo...

Svi imamo tamnu stranu. Sjenu koja prema Carlu Jungu, začetniku analitičke psihologije, postaje sve tamnija i gušća što je više udaljavamo i potiskujemo izvan granica svijesti. No, tamna strana nije uvijek loša i ne treba je skrivati. Ne skriva je ni Rolls-Royce. Pod imenom Black Badge stvorili su 2016. seriju ekskluzivnih izvedbi koje predstavljaju kao alter ego osnovnim modelima i nude kupcima spremnima da riskiraju, krše pravila i izruguju se konvencionalnom.

Na prvu zvuči kao da je Rolls tim potezom prodao dušu vragu, no iza toga se ipak krije tek još jedna platforma za privlačenje mlađe populacije klijenata, što slavna britanska kompanija već prilično uspješno radi. Naime u posljednjih devet godina prosječna starost kupca Rolls-Roycea pala je sa 56 na samo 43 godine. U operaciji pomlađivanja svoju rolu odigrale su i Black Badge izvedbe, pa se nakon Ghosta i Wraitha posve logično tamnoj strani pridružio i Dawn.

Foto: Rolls-Royce

Najluksuzniji i najpoželjniji kabriolet, tek treći koji je u posljednjih pola stoljeća Rolls-Royce ponudio tržištu, prošao je puni tretman koji podrazumijeva crni zaštitni znak. Turbobenzinski V12 obujma 6,6 litara sad razvija 30 konja više (601), a okretni moment je narastao za 20 Nm (na 840). Uz mjenjača koji odlučnije bira među osam stupnjeva prijenosa i papučicu gasa koja promptnije reagira na pritisak, ubrzanje do 100 km/h traje za 0,1 sekundu kraće (4,9), a sve je popraćeno i većim kočnicama. No, unatoč dodatnoj snazi Rolls-Royce nije krenuo smjerom koji je izabrao Bentley sa svojim Speed serijom. Ostali su vjerni filozofiji u kojoj je udobnost na prvom mjestu i nema tipki kojima se biraju programi vožnje. Ponuđena je tek opcija podešavanje rada automatskog ZF-ova mjenjača kojom se prebačaji stupnjeva odvijaju na nižim okretajima kad motor razvija maksimalni okretni moment čime se dodatno naglašava efekt ubrzanja.

 

Crna je zaštitni znak Black Badge serije, ali za razliku od popularne legende o Fordu T, odabir boje tu je posve slobodan, i za unutrašnjosti i za karoseriju. Jedino što je neizostavno je crni platneni krov i tamni metalni detalji umjesto zasljepljujućeg kroma. Podrazumijeva to, dakako, i crni zaštitni znak i rešetku hladnjaka, pa čak i Leteću damu. Koja se, kako kažu u Rollsu, sad pretvorila u “crni vampir visokog sjaja”.
Rolls-Royce Dawn jednostavno je zasebna klasa u svijetu kabrioleta. Nitko ne nudi toliko raskoši, uglađenosti i performansi, a iznimno duga lista opcija jamči ekskluzivnost. Izvedba Black Badge tu je listu učinila još dužom, a s obzirom na to da se svaki primjerak izrađuje po narudžbi, a kupac u suradnji s Rollsovim ljudima određuje njegov izgled do najmanjeg detalja, gotovo je sigurno da neće postojati dva ista. Potvrdio je to i primjerak u koji smo sjeli kako bi isprobali dio čari tamne strane Rolls-Roycea.

Nasuprot karoseriji u tamnozelenoj boji koja u sjeni djeluje kao crna, unutrašnjost mu je prekrivene kožom boje mandarine. Ta kombinacija na prvu nam nije djelovala nimalo privlačno, ali s vremenom je i odbojnost kopnjela.
Dawn na stražnjim sjedalima nudi izniman komfor, ali u ovom slučaju vlasnik je zatražio i promjene koji će odavati izgled dvosjeda i iznad stražnjih sjedala nikao je element koji u sebi krije i dodatne pretince. Dakako, cijela struktura je pomična i ne smeta spuštanju ili dizanju krova, a što je najvažnije - dobro izgleda.

U vožnja s podignutim krovom u unutrašnjosti vlada apsolutna tišina. Tek kad se ogroman krov spremi iza stražnjih sjedala može se čuti lagani šum ogromnih 21-colnih kotača, a pri odlučnijem pritisku na pedalu gasa i zvuk V12 motora. No, 523 cm dug i 195 cm širok automobil stvoren je za ležernu vožnju širokim avenijama. Doduše, uvijek je spreman za podizanje ritma, ali preko 2,5 tona mase ipak ostavlja trag. Poniranja na kočenju i nagibi karoserije kroz zavoje su izraženi, no ipak ostaju u sjenu ugodnog osjećaj kontrole i lakoća upravljanja.
 

Izdvajamo

Iz drugih medija