Kontroverzan plan

EU želi zabranu benzinaca i dizelaša u rent-a-car flotama. Njemačka: ‘ Taj suludi plan je forsiranje električne tehnologije‘

Ako zabrana stupi na snagu 2030., moguće je da će rent-a-car kompanije i korporacije požuriti s kupnjom benzinskih modela

Hertz rent a car

 Profimedia
Ako zabrana stupi na snagu 2030., moguće je da će rent-a-car kompanije i korporacije požuriti s kupnjom benzinskih modela

Europska unija ne odustaje od svog plana potpunog ukidanja prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila do 2035., no sada razmatra dodatni korak: od 2030. godine tvrtke za iznajmljivanje vozila morale bi u svojim flotama imati isključivo električne automobile. Prijedlog još nije službeno usvojen, ali već sada izaziva burne reakcije, ponajviše iz Njemačke.

Prema pisanju Automotive News Europe, njemački kancelar Friedrich Merz izjavio je da takav prijedlog "potpuno promašuje bit zajedničkih potreba koje imamo u Europi". "Ne smijemo si dopustiti da uništimo ravnotežu forsirajući tehnologiju koja možda neće biti dovoljno tržišno spremna u zadanom roku kako bismo se oslonili isključivo na nju", jasno je poručio Merz.

image

Hertz rent a car

Profimedia

O kontroverznoj ideji prvi je izvijestio Bild, tvrdeći da bi nacrt regulative mogao biti predstavljen već do kraja ljeta, nakon čega bi išao u Europski parlament na odobrenje. U Europskoj komisiji potvrđuju da je riječ o mjeri koja je trenutačno u fazi “procjene učinka” u suradnji s proizvođačima automobila.

Cilj je ubrzati prijelaz na električna vozila, ali potencijalni učinci zabrinjavaju mnoge.

Jedan od najvećih problema jest to što bi ova odluka značajno pogodila rent-a-car kompanije, koje trenutačno čine do 60 posto nabave novih automobila u nekim državama.

Gubitak te potražnje mogao bi uzdrmati cijelu industriju, prisiljavajući proizvođače da ranije od planiranog smanjuju proizvodnju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

image

Hertz rent a car

Profimedia

Sixtov član uprave Nico Gabriel upozorava: "Turisti više neće koristiti rent-a-car vozila kao dosad". Njegova procjena je da bi nova pravila pogodila ne samo rent-a-car kuće nego i velike korporacije, jer bi i leasing postao praktički nemoguć u tradicionalnom obliku.

Time se direktno ograničava izbor potrošača, a električni modeli često su skuplji za najam od benzinskih, što znači više troškove za krajnje korisnike.

Dodatni problem predstavlja infrastruktura. Dok se gradski vozači i kraće relacije mogu relativno lako odraditi u električnom vozilu, duga putovanja, osobito u ruralnim područjima, i dalje nose rizik s ograničenom dostupnošću punionica. To bi moglo utjecati na turizam, posebno u zemljama koje tradicionalno ovise o putovanjima automobilima.

image

Sixt, ilustracija

Profimedia

Ako zabrana stupi na snagu 2030., moguće je da će rent-a-car kompanije i korporacije požuriti s kupnjom benzinskih i dizelskih modela prije roka kako bi produljile vijek svojih flota. No, to bi bilo samo privremeno rješenje jer 2035. na snagu stupa potpuna zabrana prodaje novih vozila na fosilna goriva. U tom scenariju, industrija bi se suočila s dodatnim pritiscima, a automobilska ponuda na tržištu mogla bi se drastično smanjiti nekoliko godina prije planiranog prelaska na električne pogone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 06:31