Europska unija godinama je gradila i naposlijetku prije dvije godine usvojila politički i regulatorni okvir prema kojem bi 2035. označavala kraj prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. No nakon niza upozorenja iz industrije, slabije prodaje električnih modela i rastućih bojazni oko radnih mjesta, taj se plan počinje mijenjati. U intervjuu za Handelsblatt, povjerenik za održivi transport i turizam Apostolos Tzitzikostas je za Handelsblatt potvrdio je da će motori s unutarnjim izgaranjem ipak imati budućnost, ali uz važan uvjet. Naime, smjet će koristiti samo goriva s niskim emisijama.
Promjena smjera rezultat je političkog pritiska, a posebno pisma koje je njemački kancelar Friedrich Merz uputio Ursuli von der Leyen tražeći fleksibilniji pristup. Prema izvorima iz Komisije, njegova je poruka naišla na iznenađujuće pozitivan prijem. Tzitzikostas naglašava da EU želi "gospodarski održiv i društveno pravedan" prijelaz na klimatski neutralne pogone te da u obzir dolaze "sva tehnološka rješenja" koja mogu smanjiti emisije.
To uključuje sintetička goriva i biogoriva poput HVO100, koje smanjuje emisije i do devedeset posto te se već koristi u pojedinim BMW i Audi modelima. Porsche pak u Čileu proizvodi e-goriva u procesu gotovo bez ugljičnog otiska, kombinirajući vodu, CO₂ i energiju vjetra. Upravo ta rješenja mogla bi omogućiti da se motori s unutarnjim izgaranjem održe i nakon 2035., barem u tehnološki prilagođenom obliku.
Istovremeno, tržište se mijenja vlastitim tempom. Električni automobili u Europi drže 18,3 posto prodaje od početka godine, dok su hibridi uvjerljivo najtraženiji s 34,7 posto. Plug-in hibridi, s udjelom od 9,4 posto, po prvi su put prestigli dizelaše.
Velika većina europskih i američkih proizvođača pozdravlja odustajanje od stroge zabrane, no postoje i suprotna mišljenja. Volvo i Polestar, u vlasništvu kineskog Geelyja, otvoreno zagovaraju zadržavanje originalnog roka.
EU je revidirani paket mjera trebala predstaviti 10. prosinca, no rasprava je pomaknuta za kraj mjeseca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....