najgori dan

Ferrari je najavio novi električni model, nije dugo prošlo, dionice na burzi rekordno su pale

Nakon što je kultni talijanski proizvođač najavio da će novi model biti potpuno električan, doživjeli su krah na burzi

Ferrari, dionice, ilustracija

 Profimedia
Nakon što je kultni talijanski proizvođač najavio da će novi model biti potpuno električan, doživjeli su krah na burzi

Ferrari je imao i boljih dana na burzi. Njegove dionice potonule su brže od kile olova u bazenu. Čista blasfemija, neki bi rekli. ‘Vama više ništa nije sveto!‘ Upirali bi prstom drugi. Ferrari je doživio svoj najgori dan na burzi, pad od 16 posto, nakon što je otkrio detalje o svom prvom električnom modelu. Vrijednost talijanskog proizvođača superautomobila na Wall Streetu pala je za otprilike 14 milijardi dolara na 77 milijardi dolara, nakon što je obznanjen Ferrarijev novi petogodišnji plan i predstavljanje Ferrarija Elettrice, piše Daily Mail.

Ferrari još nije objavio službenu fotografiju Elettrice, što potiče skepticizam oko toga kako će se električni model vrijedan preko 300 tisuća dolara uklopiti u nasljeđe marke s bučnim motorima, elegantnim linijama i visokim prestižem.

image

Platforma novog električnog Ferrarija

Ferrari

No, insajderi kažu da će više nalikovati tvrtkinom SUV-u Purosangue nego njihovim prepoznatljivim sportskim automobilima. Izvršni direktor Benedetto Vigna obećao je da će Elettrica sačuvati Ferrarijevu ‘emociju‘. Mi bismo na to rekli – nemojte nas nasmijavati. Nadalje, pazite sad ovo, otkrio je planove za tehnologiju koja pruža vibracije pogonskog sklopa i pojačava ih kroz kabinu kako bi simulirala osjećaj – pa čak i zvuk – Ferrarija na benzinski pogon.

Vigna je, izgleda, potpuno sišao sa zdravog uma, pošandrcao ili, kako bi neki rekli, najeo se ludih gljiva. Simuliranje zvuka Ferrarija? Ovo više nije smiješno, već postaje tragično. Nismo jedini koji tako misle. To obećanje nije bilo dovoljno da smiri ljubitelje talijanskih automobila. Kritičari na internetu usporedili su Ferrarijevu promjenu s kontroverznim rebrendiranjem Jaguara za električna vozila, optužujući tvrtku da napušta svoje korijene.

image

Platforma novog električnog Ferrarija

Ferrari

Električni peterovratni automobil stići će u prodajne salone krajem sljedeće godine, a dizajn će biti otkriven na proljeće. Izgrađen na novom pogonskom sklopu i šasiji, automobil će biti izrađen od 75 posto recikliranog aluminija i uglavnom će se proizvoditi interno – uključujući baterije i softver – što je dio Ferrarijeva nastojanja da smanji emisije i kontrolira troškove.

Prema novom petogodišnjem planu proizvođača automobila, 40 posto proizvodne linije bit će s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, 40 posto će biti hibridni, a 20 posto električni do 2030. godine.

image

Ferrari, ilustracija

Profimedia

U Ferrariju tvrde da će prihodi ove godine premašiti 8,2 milijarde dolara, a dugoročno se očekuje da će do 2030. ostvariti 10,4 milijarde dolara godišnjeg prihoda – u odnosu na današnjih 8,2 milijarde dolara, ali znatno ispod prethodnih projekcija. Elettrica se nadovezuje na 15 godina istraživanja elektrifikacije u Ferrariju, počevši s tehnologijom Formule 1 koja je prvi put ugrađena u ograničeno izdanje hibridnog superautomobila LaFerrari, koji je debitirao 2013. godine. Vigna je rekao da novi model predstavlja novi tip automobila koji će Ferrariju privući nove kupce. Živi bili pa vidjeli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 00:42