nedostupna pogledima

Ferrari je sagradio novu, dobro sakrivenu testnu stazu: Zaboravite na slučajne susrete s prototipovima oko Maranella

Nova staza, nazvana E-Vortex, izgrađena je u rekordnom roku, za samo četiri mjeseca, na parceli od 37.350 kvadratnih metara

Testna staza Ferrari E-Vortex

 Ferrari
Nova staza, nazvana E-Vortex, izgrađena je u rekordnom roku, za samo četiri mjeseca, na parceli od 37.350 kvadratnih metara

Ferrari je dovršio izgradnju potpuno nove testne staze, svega nekoliko stotina metara od legendarne Piste di Fiorano, a cilj joj je ubrzati razvoj budućih modela i električnih sportaša. No, ova vijest ima i drugu, sentimentalnu stranu, nova će staza vjerojatno značiti kraj jedne od omiljenih tradicija u Maranellu: slučajnih susreta s Ferrarijevim prototipovima na javnim cestama.

image

Testna staza Ferrari E-Vortex

Ferrari

Nova staza, nazvana E-Vortex, izgrađena je u rekordnom roku, za samo četiri mjeseca, na parceli od 37.350 kvadratnih metara, točno pokraj povijesne Fiorano staze koja od 1972. služi kao središte Ferrarijeva razvoja. Dok je Fiorano savršen za brze dinamičke testove, on je često zauzet i ograničen tipovima podloge. E-Vortex je zamišljen kao njezin tehnički dodatak, s različitim površinama i uvjetima koji omogućuju detaljnije testiranje udobnosti, buke, vibracija i izdržljivosti.

Staza duga 1,89 kilometara uključuje nagnute zavoje na oba kraja, uzdužnu uzbrdicu, središnju ravnicu i nekoliko tehničkih zavoja u središtu. Ferrari ističe da su "posebne ceste" unutar kompleksa izrađene s različitim vrstama asfalta i neravnina, kako bi se što vjernije simulirali uvjeti stvarnih prometnica. Na prostoru se nalazi i radionica površine tisuću kvadrata, što omogućuje inženjerima da obave provjere i manje intervencije bez povratka u glavni pogon.

image

Testna staza Ferrari E-Vortex

Ferrari

Nova infrastruktura dio je šire strategije kojom Ferrari planira većinu razvojnih vožnji premjestiti s javnih prometnica na zatvorene površine. Inženjeri će tako moći provoditi testiranja učinkovitije i s većom objektivnošću, bez ovisnosti o vremenskim prilikama i prometu. Do sada je, primjerice, odlazak na određene testne ceste znao potrajati i do sat vremena u oba smjera, što znači da E-Vortex može značajno ubrzati proces razvoja budućih modela.

image

Testna staza Ferrari E-Vortex

Ferrari

Za stanovnike Maranella ova će promjena vjerojatno donijeti mirniji život, s manje buke i gužve oko tvornice. No, za tisuće Ferrarijevih zaljubljenika koji svake godine hodočaste u ovaj mali talijanski gradić upravo u nadi da će "uloviti" zamaskirani prototip u prometu, E-Vortex znači kraj jedne posebne tradicije. Ferrari će i dalje koristiti Fiorano za brze i završne testove, ali će većina probnih vožnji, odsad biti skrivene od očiju javnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 10:49