Ford je radio na naprednoj električnoj arhitekturi sljedeće generacije za svoje buduće modele s ciljem pojednostavljenja softverskih funkcija, smanjenja troškova i povećanja konkurentnosti markama poput Tesle.
Međutim, Fordov program naišao je na mnoge probleme i sada je, prema izvorima upoznata s tim pitanjem koji su razgovarali s Reutersom, naglo ugašen.
Interni naziv za ovaj projekt bio je FNV4. Predvodio ga je Doug Field, bivši direktor Applea i Tesle koji se pridružio Fordu s puno pompe. Unatoč velikim ambicijama, FNV4 je navodno postao prevelik financijski teret. Rastući troškovi razvoja prisilili su Ford da u potpunosti otkaže projekt, iako će neki elementi biti prenamijenjeni u trenutačnim softverskim sustavima tvrtke.
Reutersovo izvješće navodi da je program FNV4 pridonio značajnim gubicima u Fordovim odjelima za električna vozila i softver, koji su 2023. godine izgubili 4,7 milijardi dolara, a prošle godine čak 5 milijardi dolara.
U modernom dobu, gdje se elektrifikacija čini kao sveobuhvatna budućnost, a potrošači žele nova vozila prepuna tehnologije, sve je važnije da brendovi svoje softverske sustave učine što više integriranima i naprednijima. Međutim, budući da tvrtke poput Forda koriste stotine elektroničkih dijelova različitih dobavljača, često imaju komponente koje ne mogu međusobno komunicirati preko centralnog sustava kao kod Tesle. Ford je planirao usvojiti ‘zonski‘ sustav za svoj sustav sljedeće generacije. On se trebao sastojati od softverskih ‘mozgova‘ za određene dijelove vozila koji bi komunicirali sa središnjim ‘mozgom‘, izvještava Reuters. To bi smanjilo potrebu za dugim i složenim ožičenjem te bi pomoglo ubrzati ažuriranja putem bežične mreže.
U videu podijeljenom interno sa zaposlenicima koji su radili na FNV4, Ford je rekao da će se fokus vratiti na postojeću električnu arhitekturu, umjesto da se tvrtka bavi ambicioznijim redizajnom cijele arhitekture.
Iako je veliki plan možda propao, Ford tvrdi da ne odustaje od ideje pametnijih i povezanijih vozila. Samo na teži način uči da njihova izrada nije tako jednostavna kao zapošljavanje nekoliko tehnoloških veterana i nadanje da će sve ići po planu.
Nakon Reutersovog izvješća, Ford se obratio priopćenjem kako bi razjasnio situaciju. Tvrtka tvrdi da projekt nije "ukinut", već spojen. Ford je također naglasio da je zonska arhitektura još uvijek vrlo prisutna.
„Jednostavno smo donijeli odluku da spojimo dvije naše električne arhitekture u zajedničku električnu arhitekturu za korištenje u mnogo više vozila, u svim vrstama pogonskih sklopova“, rekao je glasnogovornik Forda za Carscoops. „To činimo kako bismo omogućili povezana digitalna iskustva koja su tako dobro prihvaćena u proizvodima poput F-150, Mustanga Mach-E te Lincoln Nautilusa i Navigatora. Sada će te mogućnosti imati i buduća električna vozila i vozila poput Bronca, Mustanga, Super Dutyja, Rangera i Transita.“
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....