TREĆA GENERACIJA

Hyundai Santa Fe: Ime ostaje, ali sve je ostalo izmijenjeno...

Zanimljivo je da su korejci odlučili zadržati stari naziv automobila u cijelom svijetu, iako je u Europi postao standard da njihovi modeli nose jednu slovnu oznaku te brojku iza toga.

A izgledom novi Santa Fe podsjeća na napuhani iX35 i možda smo stoga i očekivali da bi naziv iX45 možda bio prikladniji, ali... Prošli Santa Fe se jako dobro prodavao na našim prostorima i stoga nova verzija dolazi s dobrim pedigreom. Uz to, u međuvremenu je i već spomenuti iX35 napravio pravu malu revoluciju u svom segmentu i tako dodatno prokrčio put pridošlici. Dizajnerski je riječ o još jednom dobrom uratku koji će sigurno plijeniti pažnju. Zna se da je ukupna duljina vozila gotovo 4,7 metara, a prema najavama, najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi koji sada imaju još više mjesta u “boravku”.

Po uzoru na Mazdu

Korejci su već sada najavili i produženu verziju koja bi trebala imati sedam pravih mjesta na 20 centimetara dužoj karoseriji (ukupno 4.9 metara). To je nešto vrlo slično kao što je Mazda napravila s modelom CX-7 i CX-9, s time da je CX-9 ipak namijenjen SAD-u. Tako bi moglo biti i s produljenim Santa Feom koji u prodaju kreće početkom 2013. godine upravo s druge strane Atlantika. Unutrašnjost je pak napravljena u stilu modla i40, odnosno Elantre. To je naročito vidljivo po središnjem grebenu gdje dominira veliki multifunkcionalni ekran. Nema sumnje kako će u Hyundaiju itekako bogato opremiti svoje novo SUV vozilo.

Trenutačno je samo poznato kako će se u SAD-u novi Santa Fe nuditi s dva benzinska motora. Prvi je 2,4-litarski GDI motor, benzinac s direktnim ubrigavanjem koji razvija najveću snagu od 193 konja. Međutim, to nije najjači motor u ponudi, već vrhunac čini 2-litarski turbo benzinac koji ispod poklopca ima čak 268 konja, čime direktno konkurira Mazdi CX-7. Naravno da će se za Europu morati ugraditi dizelska verzija, jer SUV benzinci su vrsta u izumiranju na starom kontinentu. Još nije točno poznato o kojem je agregatu riječ, ali sa sigurnošću možemo tvrditi kako će upravo dizelaš sačinjavati veći dio prodaje i u Hrvatskoj.

Veliki potencijal

Novi Santa Fe vrlo brzo dolazi u salone u Koreji, a u Hrvatsku će u prodaju stići nešto kasnije. Još, naravno, nije poznata cijena modela, ali poput manjeg iX35, ili i40 možemo reći kako to neće biti jeftin automobil, već će korejci inzistirati na dobrom omjeru uloženog i dobivenog. Poznato je da je već sada diljem svijeta na slijepo stiglo 3000 narudžbi, što je najbolji dokaz kako bi treća generacija Santa Fea mogla postati bestseler u svojem segmentu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 20:59