IMPRESIVNO

I Mercedes sada ima svoje robotaksije, i to kakve: S-klase bez vozača uskoro će voziti putnike

U isto vrijeme stiže i zanimljiva novost za kupce "obične" S-klase. Niame, u siječnju dolazi redizajn perjanice Mercedesa

Autonomni Mercedes S-klase

 Mercedes-Benz
U isto vrijeme stiže i zanimljiva novost za kupce "obične" S-klase. Niame, u siječnju dolazi redizajn perjanice Mercedesa

Mercedes-Benz je potvrdio da ulazi u novu fazu autonomne vožnje, onu u kojoj vozač više nije potreban ni kao nadzor. Središnji projekt je S-klasa s autonomijom razine 4, razvijena u suradnji s kineskom tehnološkom tvrtkom Momenta, koja će svoju premijeru imati kao robotaksi flota u Abu Dhabiju. Operativnu stranu projekta vodit će lokalni partner Lumo, a već sada se najavljuje širenje i na druga tržišta.

Iako Mercedes zasad otkriva tek osnovne informacije, poruka iz Stuttgarta prilično je jasna. Tehnološki direktor Joerg Burzer istaknuo je da će autonomna S-klasa "podignuti letvicu automatizirane mobilnosti i postaviti nove industrijske standarde inteligentnog prijevoza". Drugim riječima, riječ je o projektu koji nadilazi pilot-fazu i ima ambiciju dugoročne komercijalne primjene.

Objavljene fotografije otkrivaju dio hardverske slagalice. Na krovu se nalazi lidar senzor, uz dodatne kamere i senzore smještene na blatobranima i retrovizorima. Takva višeslojna percepcija ključna je za autonomiju razine 4, u kojoj vozilo samostalno upravlja u unaprijed definiranim zonama i uvjetima, bez potrebe da čovjek preuzme kontrolu.

image

Autonomni Mercedes S-klase

Mercedes-Benz

Projekt u Abu Dhabiju samo je dio šire strategije. Mercedes paralelno razvija i autonomne sustave za privatna vozila, u suradnji s Nvidijom i njezinom platformom Drive AV, ali i dodatne komercijalne aplikacije robotaksija. Zajednička tehnološka osnova omogućuje tvrtki učinkovitiji razvoj i lakše prilagođavanje različitim tržišnim scenarijima.

Njemački proizvođač već ima konkretnu podlogu. Danas nudi sustave autonomije razine 3, a bio je i prvi strani proizvođač kojemu je u Kini, točnije u Pekingu, odobreno testiranje autonomne tehnologije razine 4. S-klasa pritom služi kao razvojna platforma za provjeru rada sustava u složenim prometnim situacijama i različitim klimatskim uvjetima.

U isto vrijeme stiže i zanimljiva novost za kupce "obične" S-klase. Prema pisanju Handelsblatta, temeljito redizajnirana S-klasa bit će predstavljena krajem siječnja iduće godine. Očekuju se nova svjetla, izmijenjena maska i potpuno preuređena unutrašnjost s MBUX Hyperscreenom, ali i ugradnja dijela nove autonomne tehnologije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 14:35