skup kvar

Iskusni mehaničar upozorava da serviseri trljaju dlanove ako vam se pokvari ovaj dio odmah nakon isteka jamstva

U jednom od svojih videa Scotty Kilmer raspravlja o najčešćim prijevarama s kojima se vozači suočavaju kada je u pitanju održavanje automobila

Scotty Kilmer

 Youtube screenshot
U jednom od svojih videa Scotty Kilmer raspravlja o najčešćim prijevarama s kojima se vozači suočavaju kada je u pitanju održavanje automobila

Nažalost, prijevare su i danas raširene u automobilskoj industriji. Od automobila s lažnom kilometražom do upitnih popravaka. Povjerenje između mehaničarskih radionica, prodavača i kupaca je poljuljano, a mehaničari poput Scottyja Kilmera dodatno potiču nepovjerenje otkrivajući neke od prijevara koje se događaju u servisima.

Kilmer je umirovljeni automehaničar koji se trenutačno posvetio objavljivanju videa na YouTubeu. Jedan je od najpraćenijih mehaničara na YouTubeu, gdje već ima više od 6,5 milijuna pretplatnika, tako da njegovi videi obično imaju značajan broj pratitelja, a njegovo mišljenje se općenito poštuje u automehaničarskoj industriji.

image

Mjenjač, ilustracija

U jednom od najnovijih videa koje je objavio na svom kanalu, ovaj američki mehaničar upozorava na najčešće prijevare u mehaničarskim radionicama i prodajnim salonima. Kilmer ne samo da identificira ove prijevare koje mnoge vozače prisiljavaju na nepotrebno plaćanje, već nudi i nekoliko savjeta za njihovo uočavanje i sprječavanje.

Jedna od najčešćih prijevara ima veze s mjenjačem. Prema Kilmeru, u industriji je uobičajeno čuti da mjenjači ne zahtijevaju izmjenu ulja ili održavanje, posebno u automobilima opremljenim ručnim mjenjačima, budući da je takvo održavanje češće kod automatskih mjenjača. "Trgovci bi bili oduševljeni da vam se mjenjač pokvari nakon isteka jamstvenog roka", primjećuje mehaničar. ‘Mogli bi vas natjerati da platite tisuće eura za popravak.‘ Pogotovo je to slučaj kod DSG mjenjača, koji, ako rade kako treba, prava su divota imati u vašem automobilu.

image

Automatski mjenjač, ilustracija

Ali pate od jedne boljke: kvar i popravak su dosta skupi i mogu vas koštati oko 2500 eura. Kilmer ističe da neki proizvođači kažu da nije potrebno mijenjati ulje u mjenjaču i upozorava: ‘Ne nasjedajte! Vaš novi automobil uvijek odvezite na servis kod ovlaštenog servisera, jer ne samo da tako zadržavate tvorničko jamstvo, usput imate i određeno povjerenje u ljude koji su stručni i koji točno znaju što je bitno izmijeniti na određenoj kilometraži na vašem modelu automobila.‘

Ovaj iskusni mehaničar objašnjava da se "za razliku od motornog ulja, ulje u mjenjaču manje prlja", budući da ne dolazi u kontakt s gorivom ili njegovim nečistoćama. Unatoč tome, to će se ulje s vremenom zaprljati trenjem, što će "istrošiti mjenjač".

Ključ ove prijevare je činjenica da proizvođači tvrde da ulje za mjenjač traje cijeli vijek, dok u stvarnosti misle da je "tekućina dobra za cijeli vijek trajanja mjenjača", tj. jamstvo na mjenjač, koje ima ograničenje. Kilmer posjeduje Toyotu Celicu iz 1994. s 240.000 milja (386.000 kilometara) i njegov mjenjač ispravno radi jer ulje u mjenjaču mijenja svakih "30.000 ili 40.000 milja" (48.000-64.000 kilometara). Naš mehaničar ne fokusira se samo na mjenjače automobila kao jedan od elemenata koje mehaničari koriste za prevaru vozača, već se fokusira i na amortizere vozila.

Kao što Scotty Kilmer objašnjava: "Jedna od najčešćih prijevara kada idete mehaničaru jest da vam kažu da trebate nove amortizere." Kilmer navodi primjer automobila iz 2007. koji još uvijek ima originalne amortizere, a jedino što nije u redu s njima je istrošeni poklopac za prašinu čija zamjena zahtijeva puno rada. Konačno, Kilmer u svom videu govori o kočnicama i prijevari koju mnogi mehaničari čine preporučujući promjenu kočionih pločica kada su one u stvarnosti još uvijek u savršenom stanju.

Isto vrijedi i za diskove, dva elementa koja su uglavnom skrivena od pogleda i koja izravno utječu na sigurnost, pa se vozači uglavnom oslanjaju na prosudbu mehaničara prilikom davanja preporuka za zamjenu dijelova. Ovim videom Kilmer ne tvrdi da svi mehaničari i mehaničarske radionice pokušavaju prevariti vozače, ali preporučuje da imate osnovno znanje kako biste znali je li nešto stvarno u redu s vašim automobilom ili je to samo pokušaj prijevare.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 07:26