ODLUČNI

Iz Lamborghinija potpuno jasna poruka: ‘Zadržati ćemo benzince dokle god će to biti moguće‘

Dok mnogi jure prema struji, Lamborghini vjeruje da motor s unutarnjim izgaranjem još nije rekao posljednju riječ

Lamborghini Revuelto
 

 Zeljko Puhovski/CROPIX
Dok mnogi jure prema struji, Lamborghini vjeruje da motor s unutarnjim izgaranjem još nije rekao posljednju riječ

Dvije godine prošle su otkako je Lamborghini svijetu predstavio svoj prvi električni automobil, preciznije njegov koncept. Serijska verzija modela Lanzador, GT-a futurističkog dizajna, već je odgođena i očekuje se tek 2029. godine. A do tada u Sant’Agati sve ostaje po starom. Lamborghini, naime, ne planira tako skoro umiroviti svoje motore s unutarnjim izgaranjem.

image

Lamborhgini Lanzador Concept

Lamborghini

Glavni tehnički direktor marke, Rouven Mohr, u intervjuu za australski CarExpert izričito je poruči: Lamborghini će zadržati benzinske motore "što je dulje moguće". Prema njegovim riječima, klasični motori još nisu dosegnuli svoj maksimum - "još imamo mnogo ideja koje želimo pretočiti u budućnost motora na izgaranje".

image

Lamborghini Temerario

Lamborghini

Hoće li ta budućnost uključivati sintetička goriva, zasad nije poznato. No Lamborghini je i ranije isticao da bi upravo e-goriva mogla biti spas za motore s unutarnjim izgaranjem u eri sve strožih propisa. Mohr dodatno objašnjava da ključ njihove odluke nije samo tehnologija, već – emocija. Električni pogon, koliko god napredan bio, jednostavno ne pruža isti emocionalni naboj kao zvuk, vibracije i isporuka snage klasičnog V8 ili V12 motora.

image

Lamborghini Revuelto

Zeljko Puhovski/CROPIX

Unatoč takvom stavu, Lamborghini nije imun na regulatorne promjene. Novi model Temerario, nasljednik Huracána, neće više nema atmosferski V10. Umjesto toga, pokreće ga hibridni sustav s 4,0-litrenim twin-turbo V8 motorom. Slično vrijedi i za Revuelto, koji je elektrificiran, ali je ipak zadržao legendarnu V12 konfiguraciju.

image

Lamborghini Temerario Alleggerita

Lamborghini

Ni SUV Urus nije izbjegao transformaciju - sada je dostupan isključivo kao plug-in hibrid, čime je završeno poglavlje čistih benzinskih motora u Lamborghinijevoj ponudi. U međuvremenu, konkurentski Ferrari znatno je elektrificirao svoju gamu, a svoj prvi električni model djelomično će predstaviti već u listopadu ove godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 17:15