Dvije godine prošle su otkako je Lamborghini svijetu predstavio svoj prvi električni automobil, preciznije njegov koncept. Serijska verzija modela Lanzador, GT-a futurističkog dizajna, već je odgođena i očekuje se tek 2029. godine. A do tada u Sant’Agati sve ostaje po starom. Lamborghini, naime, ne planira tako skoro umiroviti svoje motore s unutarnjim izgaranjem.
Glavni tehnički direktor marke, Rouven Mohr, u intervjuu za australski CarExpert izričito je poruči: Lamborghini će zadržati benzinske motore "što je dulje moguće". Prema njegovim riječima, klasični motori još nisu dosegnuli svoj maksimum - "još imamo mnogo ideja koje želimo pretočiti u budućnost motora na izgaranje".
Hoće li ta budućnost uključivati sintetička goriva, zasad nije poznato. No Lamborghini je i ranije isticao da bi upravo e-goriva mogla biti spas za motore s unutarnjim izgaranjem u eri sve strožih propisa. Mohr dodatno objašnjava da ključ njihove odluke nije samo tehnologija, već – emocija. Električni pogon, koliko god napredan bio, jednostavno ne pruža isti emocionalni naboj kao zvuk, vibracije i isporuka snage klasičnog V8 ili V12 motora.
Unatoč takvom stavu, Lamborghini nije imun na regulatorne promjene. Novi model Temerario, nasljednik Huracána, neće više nema atmosferski V10. Umjesto toga, pokreće ga hibridni sustav s 4,0-litrenim twin-turbo V8 motorom. Slično vrijedi i za Revuelto, koji je elektrificiran, ali je ipak zadržao legendarnu V12 konfiguraciju.
Ni SUV Urus nije izbjegao transformaciju - sada je dostupan isključivo kao plug-in hibrid, čime je završeno poglavlje čistih benzinskih motora u Lamborghinijevoj ponudi. U međuvremenu, konkurentski Ferrari znatno je elektrificirao svoju gamu, a svoj prvi električni model djelomično će predstaviti već u listopadu ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....