U povodu 50 godina Audijevog peterocilindričnog motora, nastao je radikalni koncept GT50, jedinstveni projekt koji potpisuju Audijevi naučnici iz Neckarsulma. Riječ je o vizualno ekstremnom, ali idejno vrlo preciznoj posveti jednoj od najsnažnijih tehničkih i sportskih ikona marke, rednom peterocilindrašu koji je obilježio Audijeve uspjehe na cesti i stazi.
GT50 je predstavljen u videu, a tradicija ovakvih projekata Audija seže godinama unatrag. Upravo su Audijevi naučnici ranije stvorili RS6 GTO, koncept koji je kasnije prerastao u serijski RS6 GT, zatim modernizirani NSU Prinz, kao i električni A2 E-tron. Svaki od tih projekata bio je vezan uz neku važnu obljetnicu, a GT50 je posvećen 1976. godini, kada je druga generacija Audija 100 postala prvi serijski automobil s rednim peterocilindričnim motorom.
Danas je taj format gotovo izumro. Volvo, Ford, Land Rover i Volkswagen odavno su odustali od pet cilindara, a Audi je ostao jedini proizvođač koji ga i dalje nudi u serijskoj proizvodnji. Trenutačno se nalazi u RS3, koji je ujedno poslužio kao tehnička osnova za GT50.
No, vizualno, RS3 je ovdje gotovo neprepoznatljiv. Naučnici su ga temeljito preoblikovali u stilu trkaćih Audija iz osamdesetih i devedesetih, ponajprije legendarnih modela 90 Quattro IMSA GTO i 200 Quattro Trans-Am. Rezultat je agresivna, kockasta silueta s jasnom trovolumenskom arhitekturom, naglašeno ravnim površinama i minimalističkim aerodinamičkim rješenjima koja podsjećaju na zlatno doba američkih touring i IMSA utrka.
Posebno se ističu retro detalji poput klasične prednje maske i ogromnih kotača, koji su izravna referenca na trkaće automobile tog razdoblja. GT50 ne pokušava biti suptilan. Naprotiv, izgleda kao da je ispao trkaće staze Daytona ili Laguna Sece, ali reinterpretiran kroz suvremeni dizajnerski jezik.
Audi zasad nije objavio tehničke detalje koncepta, no potvrđeno je da koristi poznati 2,5-litreni turbobenzinski peterocilindraš iz RS3-a, sa snagom od 400 KS. Taj motor već danas ima gotovo kultni status, kako zbog zvuka, tako i zbog karaktera koji ga jasno odvaja od četverocilindrične konkurencije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....