Tjedan dana nakon što smo ga mogli vidjeti zahvaljujući "curenju" fotografija, Jeep je službeno predstavio novu generaciju Compassa i otkrio sve detalje o njemu. Očekivano, tehnički gledano novi Compass je blizanac Peugeota 3008/5008, Opela Grandlanda i novog Citroëna C5 Aircross.
Novi Compass može se pohvaliti robusnijim, modernijim izgledom i narastao je u gotovo svakom smjeru. Sada koristi Stellantisovu STLA Medium platformu i nudi niz elektrificiranih pogonskih sklopova, od blagog hibrida i plug-in hibrida do potpuno električnih verzija.
Izvana, novi Compass meke dizajnerske elemente preuzima od svog manjeg brata, Avengera, i većeg američkog Wagoneera S, s oštrim blatobranima i oštrim LED svjetlima. Terenski stav je naglašen je ćoškastim lukovima kotača i masovnim plastičnim oblogama. Kraći prednji i stražnji prevjesi daju Compassu kompaktniji i agresivniji izgled u usporedbi s prethodnikom. Osim toga, Compass ima poboljšanu aerodinamiku, zahvaljujućim promjenama poput aktivnih poklopca na maski.
Unutra je Jeep napravio veliki skok i u pogledu dizajna i u pogledu tehnologije. Ispred vozača je 10-inčni zaslon instrumenata, a u sredini je ogromni 16-inčni infotainment zaslon.. Središnja konzola i armaturna ploča naglašene su završnim obradama u stilu aluminija, a u autu ima i puno prostora za pohranu.
Compass je sada dulji, širi i i ima duži međuosovinski razmak. Dugačak je 455 cm, širok 193 cm i ima čak 160 cm duži međuosovinski razmak s 280 cm. To rezultira s mnogo više mjesta za noge i 45 litara većim prtljažnikom u koji sada stane 550 litara.
Najveća novost za ovaj Jeep je proširena ponuda pogona. Compass će nuditi razne elektrificirane pogonske sklopove, uključujući e-Hybrid, e-Hybrid plug-in i potpuno električne modele. Bit će dostupne i varijante s prednjim i pogonom na sva četiri kotača.
Prilikom početka prodaje u Europi, kupci će moći birati između (blagog) hibrida sa 145 KS, plug-in hibrida sa 195 KS ili tri potpuno električne varijante. Električne opcije kreću se od verzija s pogonom na prednje kotače od 213 KS i 231 KS do top modela s 375 KS u verziji s pogonom na sva četiri kotača. Ovaj pogon je (za sada) posebnost Compassa u odnosu na ranije spomenute "rođake" i ne nudi se u ni jednom drugom modelu Stellantisa.
Jeep još nije pružio nikakve informacije o različitim dostupnim kapacitetima baterija, ali obećava vršnu snagu punjenja od 160 kW na DC brzim punionicama. To bi trebalo omogućiti 30-minutno vrijeme punjenja od 20-80 posto. Punjenje izmjeničnom strujom trebalo bi biti moguće do 22 kW. Jeep je također naveo da će doseg električnih verzija biti do 650 km.
U verziji s pogonom na prednje kotače, novi Compass nudi razmak od tla do 200 mm, s prilaznim kutom od 20° i kutom odlaska od 26°. Jeep obećava da je auto više nego sposoban za vožnju teškim terenom, a također se može pohvaliti dubinom gaza kroz vodu do 47 cm. Verzije s pogonom na sva četiri kotača još su sposobnije zahvaljujući poboljšanom dizajnu koji povećava kut prilaza na 27° i kut odlaska na 31°. Udaljenost od tla i dubina vode koju može priječi također su povećani, no Jeep ne navodi točne vrijednosti.
Za početak, Jeep će ponuditi Compass First Edition u Europi. Kupci mogu birati između 48V e-Hybrida sa 145 KS ili potpuno električnog modela s prednjim pogonom s 213 KS i dosegom od 500 km. Početak isporuka očekuje se u četvrtom tromjesečju ove godine. Službene cijene još nisu objavljene, no navodno će obje varijante koštati od oko 45.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....