Gotovo je nevjerojatno da prije jednog desetljeća kinesko tržište automobila nije bilo među deset najvećih na svijetu, a danas je najveće. Dok europsko i američko automobilsko tržište još osjeća puni teret jedne od najgorih kriza u povijesti, Kina uživa svojevrsnu revoluciju. Samo je lani na kineskom tržištu prodano oko 18 milijuna vozila, odnosno 30 posto više nego prethodne godine, a tijekom 2011. očekuje se da će broj prodanih uvelike premašiti 20 milijuna. Prema nekim procjenama, kinesko će tržište automobila do 2030. godine biti deset puta veće nego danas. S obzirom na njegov strelovit rast, ta je procjena vrlo realna.
Rast premium brandova
Potencijal najbrže rastuće ekonomije i odnedavno najvećeg automobilskog tržišta na svijetu primijetili su i mnogi europski proizvođači koji, poglavito zbog krize na domicilnim tržištima, ali i velikog potencijala Kine, ulažu velika sredstva i napore u proboj na kinesko tržište. Neki čak razvijaju modele koji su, osim za europske, posebno prilagođeni i ukusu Kineza. Dobar je primjer Peugeot koji očekuje da će upravo Kina biti najveće tržište za njihov prvi pravi globalni model 508. Od očekivanih 200.000 prodanih primjeraka u 2012. godini, Francuzi očekuju da će barem 65.000 otići Kinezima, a tek oko 38.000 domaćim kupcima. Osim Peugeota, Citroën je aktualnu generaciju modela C4 također prilagodio kineskom ukusu te očekuje velik uspjeh na tamošnjem tržištu.
Iako su u Kini već dulje vrijeme prisutni, europski proizvođači u posljednje vrijeme doživljavaju goleme uspjehe potaknute nevjerojatnim recentnim ekonomskim rastom i znatnim povećanjem kupovne moći. Najbolji su primjer njemački proizvođači poput Porschea koji je lani u Kini prodao rekordan broj automobila, i to čak 14.785 primjeraka, što je 63 posto više nego 2009. godine. Najbolje se prodaje Cayenne, a slijede Panamera, 911, Boxster i Cayman.
I Japanci vrlo uspješni
S druge strane, velikoserijski proizvođači poput Volkswagena u prošloj su godini bili još uspješniji. VW je u Kini prodao čak 1,82 milijuna automobila, i to većinom Passata i Jetta, ali i Touarega, što je 38 posto više nego godinu dana prije, a prema nekim procjenama, ove će godine u Kinu uvesti više od dva milijuna automobila. Iako je lani prodao neusporedivo manje automobila u Kini, BMW je imao još veći rast od nevjerojatnih 87 posto u odnosu na 2009. godinu. Bavarski proizvođač, naime, u Kini je prodao čak 168.998 vozila (uključujući Mini), a, očekivano, najprodavanije su serije 7 i 5.
S prodanih 147.670 automobila Mercedes je u istom razdoblju doživio rast od 115 posto u odnosu na 2009. godinu. Najpopularniji premium proizvođač među Kinezima još uvijek je Audi koji je 2010. prodao 225.588 automobila, odnosno oko 44 posto više nego prethodne godine. Valja naglasiti da je 194.920 prodanih Audija proizvedeno u Kini, a 30.668 uvezeno ih je iz Njemačke. Očekuje se da će tijekom ove godine Kina nadmašiti Njemačku i postati Audijevo najveće tržište.
Osim Europljana, u Kini su prošle godine vrlo uspješni bili korejski tandem Hyundai-Kia koji su na tamošnjem tržištu prvi put prodali više od milijun automobila, a puno se očekuje i od ove godine, osobito zato što tijekom ovog mjeseca u prodaju kreće novi Rio. Svi najvažniji japanski proizvođači, poput Toyote, Nissana, Honde i Mazde, u posljednje vrijeme također doživljavaju velik rast u Kini čiji su kupci posebno zainteresirani za njihove limuzine poput Camryja, Teane, Accorda i “šestice”.
Uzletna putanja
Mnogi proizvođači neke od najvažnijih modela više ne čuvaju za premijere na europskim salonima, nego ih otkrivaju upravo u Kini. BMW je, primjerice, umjesto na nedavnom salonu u Ženevi, novu Seriju 6 Coupe odlučio premijerno prikazati na ovomjesečnom salonu automobila u Šangaju. Upravo će taj, ali i drugi kineski saloni automobila uskoro postati sve važniji europskim proizvođačima.
S obzirom na trenutačnu uzletnu putanju kineskog tržišta automobila, ali i krizu na domaćim tržištima, europski proizvođači nikako ne bi trebali podcijeniti potencijal azijskog ekonomskog rasta i prednosti pravodobnog i razumnog ulaganja u proboj na tamošnje tržište. Unatoč jednoj od najgorih modernih recesija automobilske industrije, postoji svjetlo na kraju tunela. Ono dolazi iz Kine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....