PRISJELA IM KUPNJA PORTUGALCA

KREĆE ŠTRAJK FIATOVIH RADNIKA ZBOG RONALDA: njemu milijuni, a mi koji proizvodimo automobile stežemo remen već 10 godina!

epa05411675 Cristiano Ronaldo of Portugal celebrates scoring the opening goal during the UEFA EURO 2016 semi final match between Portugal and Wales at Stade de Lyon in Lyon, France, 06 July 2016.
(RESTRICTIONS APPLY: For editorial news reporting purposes only. Not used for commercial or marketing purposes without prior written approval of UEFA. Images must appear as still images and must not emulate match action video footage. Photographs published in online publications (whether via the Internet or otherwise) shall have an interval of at least 20 seconds between the posting.) EPA/ABEDIN TAHERKENAREH EDITORIAL USE ONLY
EPA / Fiat

 

Prije nekoliko dana pisali smo o nezadovoljstvu Fiatovih radnika zbog transfera Ronalda u Juventus. Cijela priča sada dobiva nastavak. Naime, prije 2 dana potvrđeno je da će portugalski nogometaš od iduće sezone zaigrati za Juventus. Obitelj Agnelli koja ima 63,77 posto vlasništva u Juventusu također ima 29,18 posto vlasništva u Fiatu. Dakle, Fiat je itekako povezan s Juventusom i upravo je njihov potez bio ključan za obavljanje ovog transfera. Juventus je za Ronalda platio 105 milijuna eura, a FCA grupa (u kojoj se nalazi Fiat) će se pobrinuti za plaću koja će iznositi čak 30 milijuna eura godišnje.

Te vijesti nisu s oduševljenjem primili radnici Fiata koji, kako kažu, povišicu nisu vidjeli već deset godina. Iako su prvo nezadovoljstvo iskazivali putem medija, sada kada je transfer potvrđen najavili su štrajk! Zaposlenici Fiatove tvornice u talijanskom gradu Melfi obustavit će rad između 15. i 17. srpnja. Iz sindikata radnika objasnili su kako se od radnika godinama traži rezanje troškova, plaće pritom nisu povećavane već 10 godina, a s druge strane se za individualca nogometaša izdvajaju stotine milijuna eura, prenosi Football Italia.

ESPN
 

"Govore nam da su vremena teška, da treba pričekati dolazak novih modela koji nikad ne dolaze. Dok radnici i njihove obitelji stežu pojaseve, kompanija odlučuje investirati ogromnu količinu novca u jednog čovjeka. Je li to pošteno? Je li normalno da jedan pojedinac zarađuje milijune, dok stotine obitelji jedva "izgura" mjesec s mizernom plaćom? Svi smo mi zaposlenici istog vlasnika, ali ovakva razlika u tretmanu ne može i ne smije biti opravdana i prihvaćena. Radnici Fiata donijeli su pravo bogatstvo kompaniji u zadnje tri generacije, a zauzvrat dobivaju mizernu plaću i nepravdu. Fiat bi trebao uložiti u nove modele automobila koji jamče budućnost tisuća ljudi, umjesto obogaćivanja samo jednog. Interesi radnika trebali bi biti na prvom mjestu", poručuju iz sindikata.

Iako su njihovi postupci i reakcije u potpunosti razumljivi, treba sagledati i drugu stranu priče. Iako je riječ o milijunskim iznosima, ovaj potez donijet će veliku promociju FCA grupi. Primjerice, Juventusovi igrači nose dresove na kojima je glavni sponzor Jeep, član FCA grupe. Zamislite samo promociju koju će dobiti kada po mnogima najbolji igrač svijeta obuče dres s natpisom Jeep i krene zabijati golove. FCA grupa trenutno plaća 20 milijuna eura godišnje Juventusu za spomenuto sponzorstvo. Uz to, tu je i spomenuti iznos Ronaldove plaće od 30 milijuna eura.

Ipak, prema izračunima marketinške agencije Apex Marketing Group, kada bi primjerice Juventus iduće godine stigao do finala Lige Prvaka, zbog medijskog prostora i promocije FCA grupa bi mogla pospremiti više od 50 milijuna eura. "Jeep se veže uz slobodu, avanturu i otvorenost. Posebni značaj i utjecaj ovaj oblik promocije bi mogao imati kod Latinoamerikanaca: kada vide natpis Jeep na dresu Ronalda, vjerujem kako će dodatno pojačati njihovu povezanost s markom i privlačnost kupnje upravo ove marke.", smatra marketinški stručnjak Chris Chaney.

Dobro je poznato da velike kompanije ulažu multimilijunske iznose u marketing, što je i logično jer na kraju dana velik dio potrošača upravo zbog toga odlučuje na kupnju (koliko god mi tvrdili da nismo pod utjecajem "reklama" i promocija). Ovaj potez FCA grupe samo je jedno od takvih ulaganja u promociju. Sigurni smo kako je stotine stručnjaka dobro proučilo potencijalne koristi od ovog transfera, budući da nitko "ne baca" stotine milijuna bez prethodne provjere i analize. Vrijeme će pokazati jesu li pritom bili u pravu, ali i kako će se riješiti nesuglasice s radnicima...

 

Izdvajamo

Iz drugih medija