Njemački ADAC napravio je maraton test jednog od najpopularnijih električnih automobila u Europi - Volkswagena ID.3.
Inženjeri u ADAC-ovom tehničkom centru, koji svakodnevno koriste ID.3, vrlo su dobro upoznati s električnim modelom iz Wolfsburga. S njim su u četiri godine već prešli više od 160.000 kilometara, a ta je kilometraža savršena prilika za donošenje zaključaka.
Stanje vozila utvrđeno nakon nešto više od 160.000 kilometara pokazuje kapacitet baterije od 91 posto, što je u potpunosti unutar očekivanog raspona, a ova vrijednost se može klasificirati kao normalna i sigurna s obzirom na kilometražu.
ADAC navodi da se radi o izvanrednom rezultatu jer se s baterijom ne postupa osobito nježno na testu izdržljivosti, budući da je u svakodnevnim testiranjima uobičajeno da se baterija nakon putovanja napuni do 100 posto kako bi sljedeći korisnik mogao uživati u punom dometu do 400 kilometara.
Dakle, čak i s ovom velikom kilometražom, ID.3 ostaje dobro prilagođen za duga putovanja - barem kada vanjske temperature nisu previše niske. Kada je baterija hladna, brzo punjenje pri snazi punjenja od oko 80 kW traje znatno dulje nego ljeti.
Testirani ID.3 ima bateriju od 77 kWh - najveću u ponudi. Prema tvorničkim podacima, WLTP domet iznosi 525 kilometara.
A u stvarnom svijetu? Ako ograničite brzinu i ubrzanje, VW ID.3 može postići domet od oko 400 kilometara na autocesti. Na temperaturama ispod nule trebali biste očekivati domet od 300 do 320 kilometara, navodi ADAC.
No čak i s vanjskim temperaturama od minus 9 stupnjeva Celzija, tura od 400 kilometara od alpskog podnožja do ledenjaka Rettenbach u blizini Söldena do nadmorske visine od gotovo 2700 metara i natrag bila je moguća – i to s jednim punjenjem baterije.
Prema ADAC-ovim inženjerima, VW ID.3 se nakon četiri godine dokazao u svakodnevnoj upotrebi. Sigurno držanje ceste, udobna sjedala i pristojne performanse osiguravaju da je ID.3 popularan i za duža putovanja.
U kombinaciji s pogonom na stražnje kotače, ID.3 je vrlo živahan i užitak ga je voziti.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a ograničena maksimalna brzina od 160 km/h rijetko razočara. ID.3 je dug 4,26 metara i težak 1,9 tona, nudeći 150 kW (204 KS) snage i 310 Nm okretnog momenta.
Prema putnom računalu, vozači su iskusili različite vrijednosti potrošnje u svakodnevnoj upotrebi: kretale su se od približno 13 kWh na 100 kilometara pri blagim temperaturama i čestim gradskim i međugradskim vožnjama do 25 do 30 kWh prilikom zimske vožnje ili na autocesti.
A domet? Je li se s vremenom pogoršao? Nije.
Dok je ID.3 na početku testa izdržljivosti imao domet od 438 kilometara, pri trenutnoj kilometraži od 172.000 kilometara iznosio je 425 kilometara. Zapanjujuće je da se domet s vremenom i kilometražom gotovo nije pogoršao, unatoč degradaciji baterije.
Razlog leži prvenstveno u optimizacijama učinkovitosti postignutim ažuriranjima softvera.
Servisni intervali
Dok bi vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem zahtijevalo najmanje četiri pregleda (izmjenu ulja itd.) nakon više od 170.000 kilometara, VW ID.3 zahtijeva održavanje samo svake dvije godine, bez obzira na kilometražu. ADAC-ov maratonac već je imao 74.271 kilometar kada je došao na svoj prvi servis. Drugi servis obavljen je na 176.604 kilometra.
Međutim, troškovi održavanja za relativno jednostavan posao nisu bili baš jeftini, otprilike 500 eura za prvu provjeru i 427 eura za drugu. Servis klima uređaja zakazan nakon četiri godine koštao je dodatnih 198 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....