Bez dizelaša u ponudi život nije lak, posebno kad je riječ o SUV modelu - spoznali su to u protekle dvije godine i u Mazdi, u kojima su ljepuškasti i atletski građen CX-7 nudili isključivo s rastrošim turbobenzincem od 260 KS. Doduše, takva politika i može proći na tržištima poput onog Sjedinjenih Država, no u Europi nikako. Zbog toga je sigurno laknulo trgovcima na Starom kontinentu kada je iz Hirošime stigao dugoočekivani adut - riječ je o četverocilindarskom common-railu obujma 2184 ccm i snage 173 KS, prigušenoj izvedbi dizalaša 2.2 CD, koji se od prošle godine ugrađuje u serije 3 i 6.
Zbog manjeg turbo punjača prilagođenog novom okruženju, razvija 12 konja manje nego u limuzinama, no s raskošnim okretnim momentom od 400 Nm i brzim odzivom na gas niti u 1,8 tona teškom crossoveru nema straha od pothranjenosti. Jedino što mu se može zamjeriti je neugleđeni, brektavi zvuk pri hladnom startu, no i on nestaje kada motor dođe na radnu temperaturu. Zahvaljujući izdašnom okretnom momentu elastičnost je zajamčena, zbog čega je vožnja ugodna u svim režimima. S promjenjivim pogonom na sva četiri kotača dopušta iznadprosječnu, gotovo sportsku brzinu i sigurnost u okvirima ove klase.
Pridodamo li tome izravan upravljač - uobičajen u Mazdama, ali neuobičajen u autima ovakvog tipa - pozamašna masa i dimenzije nisu otežavajući faktor kao u većini suparničkih modela. Nešto manje nas se dojmio 6-stupanjski mjenjač,prvenstveno pri ubacivanju u prvi stupanj te hod unatrag - mala ručica mjenjača tada je neprimjereno kruta i bučna. U svemu ostalome funkcionira za pet - omjeri omogućuju punu iskoristivost kapaciteta motora, dok je šaltanje kroz ostale stupnjeve prijenosa brzo i precizno.
Kia Sorento 2.2 CRDI
Japanski SUV krasi upečatljiviji dizajn i sportskija figura, zbog čega je usprkos jednako snažnom dizelašu spreman ponuditi bolje performanse. Ipak, skuplji je 3000 eura od Sorenta...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
Blizanac Kije Sorento pokretan je identičnim motorom, zbog čega su im performanse slične kao jaje jajetu. Kad se podvuče crta, jedina znatnija prednost Santa Fea pred Mazdom CX-7 također je cijena...
Citroën C-Crosser 2.2 HDi
Brat blizanac Mitsubishija Outlander i Peugeota 4007 ima stoji 30.800 eura, no pogonjen je slabijim i nešto rastrošnijim dizelašem sa 160 KS. Ipak, ima nešto bogatiju osnovnu opremu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....