SVJETSKA PREMIJERA

Mazda Vision-X Coupe: Hibrid s Wankel motorom ima 510 KS i čisti zrak dok vozi

Možemo se kladiti da ćemo u budućnosti vidjeti nekoliko dizajnerskih elemenata ovog automobila na novim Mazdama

Mazda Vision X Coupe

 Mazda
Možemo se kladiti da ćemo u budućnosti vidjeti nekoliko dizajnerskih elemenata ovog automobila na novim Mazdama

Mazda je na sajmu mobilnosti u Tokiju predstavila Vision-X Coupe, futuristički koncept koji bi mogao definirati smjer marke do 2035. godine. Riječ je o kupeu s dva para vrata, plug-in hibridnim pogonom i rotacijskim motorom. Ukupna snaga iznosi 510 KS, a auto, nevjerojatno, dok vozi pročišćava zrak.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

Vizualno, Vision-X Coupe ostaje vjeran Mazdinoj Kodo filozofiji dizajna, no sve linije djeluju još čistije i preciznije. Prednji kraj obilježava zatvorena maska s oštrim dnevnim svjetlima "u obliku očnjaka" i tankim LED svjetlima, dok profil krase elegantno zategnute linije bez ručki na vratima i retrovizora. Krov se proteže u dugom, niskom luku koji završava na izraženo vertikalnoj stražnjici s prepoznatljivim, ali zaigranim stražnjim svjetlima.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

S dužinom od 505 cm i međuosovinskim razmakom od 308 cm, Vision-X je veći od Mazde 6 i čak od nekadašnjeg Mercedes-Benza CLS-a, čijem konceptu kupea s četvorim vratima zapravo i duguje inspiraciju. U tom smislu, Mazda ne skriva ambiciju, Vision-X želi biti japanski pandan luksuznim grand turerima, ali s održivom tehnologijom koja redefinira pojam sportskog automobila.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

Unutrašnjost spaja minimalizam i visoku tehnologiju. Umjesto hrpe zaslona, Mazda nudi digitalnu instrumentnu ploču s tri kružna zaslona u retro stilu, nadopunjenu elegantnim prikazima na volanu i središnjem zaslonu. Tu su i dva zasebna stražnja sjedala, dvobojne presvlake i ručica mjenjača koja podsjeća na bejzbolsku lopticu, klasičan Mazdin detalj.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

Središnji element koncepta ipak je plug-in hibridni sustav koji kombinira turbo rotacijski (Wankel) motor, električni pogon i bateriju neotkrivenog kapaciteta. Mazda navodi doseg do 160 km u električnom načinu rada i ukupno 800 km kombinirano, čime Vision-X nadmašuje većinu današnjih plug-in hibridnih automobila.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

No, prava inovacija krije se u činjenici da automobil čisti zrak dok vozi. Zahvaljujući gorivu na bazi mikroalgi i Mazdinoj tehnologiji hvatanja CO2 iz ispušnih plinova, Vision-X doslovno smanjuje emisije u atmosferi. Mikroalge u procesu rasta apsorbiraju CO2, a iz njih se proizvodi biogorivo koje ne dodaje novi ugljik u okoliš. Preostali materijal koji nastaje u procesu rasta ovih algi može poslužiti kao hrana ili gnojivo, dok se uhvaćeni CO2 koristi u poljoprivredi ili za proizvodnju visokoučinkovitih ugljičnih materijala.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

Time Vision-X ne samo da najavljuje povratak rotacijskog motora u novom, ekološkom obliku, nego i viziju u kojoj automobili mogu postati aktivni sudionici u dekarbonizaciji planeta. Ako Mazda uspije ostvariti barem dio tog koncepta u serijskoj proizvodnji, Vision-X bi mogao postati više od dizajnerske studije – mogao bi označiti trenutak u kojem je automobil prvi put počeo vraćati prirodi ono što joj je stoljećima oduzimao.

image

Mazda Vision X Coupe

Mazda

Iako je prilično sigurno da ovaj automobil neće zaživjeti kao serijski model, možemo se kladiti da ćemo u budućnosti vidjeti nekoliko dizajnerskih elemenata ovog automobila na novim Mazdama. Također, ideje pogonskog sustava mogle bi se primijeniti na nekim budućim modelima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 08:27