Mazda je na sajmu mobilnosti u Tokiju predstavila Vision-X Coupe, futuristički koncept koji bi mogao definirati smjer marke do 2035. godine. Riječ je o kupeu s dva para vrata, plug-in hibridnim pogonom i rotacijskim motorom. Ukupna snaga iznosi 510 KS, a auto, nevjerojatno, dok vozi pročišćava zrak.
Vizualno, Vision-X Coupe ostaje vjeran Mazdinoj Kodo filozofiji dizajna, no sve linije djeluju još čistije i preciznije. Prednji kraj obilježava zatvorena maska s oštrim dnevnim svjetlima "u obliku očnjaka" i tankim LED svjetlima, dok profil krase elegantno zategnute linije bez ručki na vratima i retrovizora. Krov se proteže u dugom, niskom luku koji završava na izraženo vertikalnoj stražnjici s prepoznatljivim, ali zaigranim stražnjim svjetlima.
S dužinom od 505 cm i međuosovinskim razmakom od 308 cm, Vision-X je veći od Mazde 6 i čak od nekadašnjeg Mercedes-Benza CLS-a, čijem konceptu kupea s četvorim vratima zapravo i duguje inspiraciju. U tom smislu, Mazda ne skriva ambiciju, Vision-X želi biti japanski pandan luksuznim grand turerima, ali s održivom tehnologijom koja redefinira pojam sportskog automobila.
Unutrašnjost spaja minimalizam i visoku tehnologiju. Umjesto hrpe zaslona, Mazda nudi digitalnu instrumentnu ploču s tri kružna zaslona u retro stilu, nadopunjenu elegantnim prikazima na volanu i središnjem zaslonu. Tu su i dva zasebna stražnja sjedala, dvobojne presvlake i ručica mjenjača koja podsjeća na bejzbolsku lopticu, klasičan Mazdin detalj.
Središnji element koncepta ipak je plug-in hibridni sustav koji kombinira turbo rotacijski (Wankel) motor, električni pogon i bateriju neotkrivenog kapaciteta. Mazda navodi doseg do 160 km u električnom načinu rada i ukupno 800 km kombinirano, čime Vision-X nadmašuje većinu današnjih plug-in hibridnih automobila.
No, prava inovacija krije se u činjenici da automobil čisti zrak dok vozi. Zahvaljujući gorivu na bazi mikroalgi i Mazdinoj tehnologiji hvatanja CO2 iz ispušnih plinova, Vision-X doslovno smanjuje emisije u atmosferi. Mikroalge u procesu rasta apsorbiraju CO2, a iz njih se proizvodi biogorivo koje ne dodaje novi ugljik u okoliš. Preostali materijal koji nastaje u procesu rasta ovih algi može poslužiti kao hrana ili gnojivo, dok se uhvaćeni CO2 koristi u poljoprivredi ili za proizvodnju visokoučinkovitih ugljičnih materijala.
Time Vision-X ne samo da najavljuje povratak rotacijskog motora u novom, ekološkom obliku, nego i viziju u kojoj automobili mogu postati aktivni sudionici u dekarbonizaciji planeta. Ako Mazda uspije ostvariti barem dio tog koncepta u serijskoj proizvodnji, Vision-X bi mogao postati više od dizajnerske studije – mogao bi označiti trenutak u kojem je automobil prvi put počeo vraćati prirodi ono što joj je stoljećima oduzimao.
Iako je prilično sigurno da ovaj automobil neće zaživjeti kao serijski model, možemo se kladiti da ćemo u budućnosti vidjeti nekoliko dizajnerskih elemenata ovog automobila na novim Mazdama. Također, ideje pogonskog sustava mogle bi se primijeniti na nekim budućim modelima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....