DRUGA GENERACIJA

Mercedes CLS: Još impresivniji, dinamičniji i upadljiviji od prvoga!

Na zavojitim toskanskim cestama uvjerili smo se u veliku udobnost i osjetno poboljšane vozne osobine
Na zavojitim toskanskim cestama uvjerili smo se u veliku udobnost i osjetno poboljšane vozne osobine

Automobilske ikone dizajna sve su rjeđe posljednjih godina, no jedna od njih sigurno je Mercedesov izvorni CLS iz 2003. koji je postigao uspjeh nemjerljiv samo dojmljivim prodajnim brojkama. Sviđao vam se ili ne, prvi ‘kupe s četverim vratima’, naime, inspirirao je čitav niz sličnih automobila... Samo neki od njih su, primjerice, VW Passat CC, Porsche Panamera, Aston Martin Rapide i odnedavno Audi A7 Sportback.

Najzanimljiviji model

Prošloga tjedna predstavljena druga generacija CLS-a možda ne šokira kao original, no s obzirom da se radi o prvom Mercedesu s novim dizajnerskim usmjerenjem, igra jednako važnu ulogu. Impresivan i prepoznatljiv prednji kraj s velikom, okomitom maskom, primjerice, bit će zaštitni znak svakog novog modela. Krovna linija ostala je gotovo nepromijenjena, a stražnji dio sada je dinamičniji i upadljiviji. Ukratko, novi CLS trenutno je dizajnerski daleko najzanimljiviji automobil stuttgartske marke.

Novooblikovani interijer po mnogočemu je još impresivniji. Završna obrada i pažnja prema detaljima su besprijekorni, sjedala iznimno udobna, ponuda prostora vrlo dobra i na stražnjim sjedalima. Sve to CLS-ovu kabinu činu vrlo ugodnim mjesto za provesti više sati. Imali smo priliku isprobati sve verzije CLS-a koje će biti ponuđene kada stigne na tržište u siječnju. Prvo smo sjeli za upravljač izvedbe CLS 500 s novim V8 benzinskim motorom. Ubrzanja su silovita već od najnižih okretaja, a V8 je i vrlo tih i uglađen.

Međutim, kada je u pitanju užitak u vožnji, od osmerocilindraša, unatoč njegovim nadmoćnim performansama, ipak više pružaju slabije i lakše V6 verzije. Poput CLS-a 350, benzinca koji, uz ionako svu snagu koja će vam ikad zatrebati, nudi i agilnije vozne osobine. Slično je i s dizelskim CLS-om 350 CDI koji je zbog većeg momenta i štedljivosti još bolji i razumniji izbor od benzinskog ekvivalenta.

Zračni je udobniji

Uz standardni, nudi se i opcijski zračni ovjes (jedini koji smo isprobali) koji pruža vrhunsku udobnost u vožnji, posebice pri višim brzinama. CLS je prvi Mercedes s električnim servoupravljač koji se također pokazao uvjerljivim. Cijene novog CLS-a još nisu formirane, no navodno će biti tek malo više od onih još uvijek aktualnog modela.

Dva poznata V6 motora, jedan novi V8, te po prvi put i 4-cilindraš



Od početka prodaje u siječnu bit će dostupna dva poznata V6 motora. CLS 350 CDI pokreće 3-litreni turbodizelaš sa 265 KS (620 Nm), a CLS 350 3,5-litreni benzinac sa 306 KS (370 Nm). Tijekom 2011. bit će ponuđen i CLS 500 s 4,7-litrenim biturbo benzincem koji ima 408 KS (600 Nm). Puno se očekuje i od CLS-a 250 CDI, prve 4-cilindrične verzije koju pokreće 2,2-litreni biturbo dizelaš sa 204 KS (500 Nm). Svi serijski dolaze s odličnim, no kod dinamičnije voćnje nedovoljno brzim 7-brzinskim automatikom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2025 09:16