Ne, to nije Mini Cabrio. U okolici Munchena testirali smo novi Roadster, šesti model u ponudi Minija, s kojim smo se prvi put još kao sa studijom susreli 2009. u Frankfurtu, a čija je prodaja počela u proljeće 2012.
Za razliku od sedam godina starog Cabrija nudi samo dva umjesto četiri sjedala, ali i sasvim pristojan prtljažnik od 240, umjesto 125 litara. Uz to, platneni krov niži je za dva centimetra, uz isti osovinski razmak od 2,47 metara, karoserija je par milimetara dulja (3,73 metra), a vjetrobran položeniji (za 13 stupnjeva).
Unutrašnjost ne donosi iznenađenja. Upravljač, sjedala, brzinomjer, ručica mjenjača… sve do posljednjeg prekidača preuzeto s Minija Cabrio, uključujući i nepotreban, ali zanimljiv instrument za mjerenje vremena provedenog u vožnji s otvorenim krovom (Always Open Timer).
Ni odricanje od stražnjih sjedala nije donijelo značajnije promjene zanemarimo li dodatnih 70 litara u prtljažniku. Drukčija je samo ručica za oslobađanje krovnog mehanizma i dva kromirana luka iza naslona za glavu vozača i suvozača kao zaštita pri prevrtanju.
Sav trud inžinjeri su, naime, uložili u fino dotjerivanje ovjesa. Kad se 2001. pojavila reinkarnacija legendarnog Minija, udareni su novi standardi užitka za upravljačem, a još korak dalje njemački je proizvođač otišao s novim Roadsterom. Vrhunski podešen ovjes, upravljač i čvrsta karoserija, zbog koje se osjećate kao na dasci za surfanje, jednostavno mame na jurnjavu.
S poprečnim ramenima sprijeda i multilink osovinom straga ovjes je u stanju pratiti 1,6-litreni turbomotor sa 184 KS. Istini za volju, svako grubo dodavanje gasa dok prednji kotači nisu postavljeni sasvim ravno, izaziva snažno ukrućenje upravljača. Ništa novo, jer u pitanju je karakteristika svih Minija, posebice snažnijih verzija kao što je testirani Cooper S.
U dugim zavojima Roadster je izvanredno poslušan i stabilan. Kompaktna i dodatno ojačana karoserija i kruto podešeni ovjes ulijevaju povjerenje. Puno je manje uvjerljiv u kraćim, oštrijim zavojima - dok prednji kotači putuju kao po tračnicama, stražnji nisu uvijek mirni, pogotovo kad isključite elektroniku (ESP). Zanošenje stražnjeg dijela ne sprečava ni spojler, koji pri brzinama iznad 120 km/h stražnju osovinu pritišće s dodatnih 40 kilograma.
Roadster je spreman i za opušteno krstarenje, ali zbog tvrdog ovjesa nakon određenog vremena počinje ići na živce. Osmijeh na lice vraća vam se čim se počnete igrati upravljačem, motorom i mjenjačem. Pogotovo kad u rukama imate Cooper S, koji pod prednjim poklopcem krije živahni 1,6-litreni turbobenzinski motor s izravnim ubrizgavanjem goriva, promjenjivim upravljanjem ventilima, twin-scroll turbopunjačem i čak 184 KS.
Motor koji je u igri od 2007. još uvijek zaslužuje samo riječi hvale, pa ne čudi da već petu godinu zaredom drži titulu Motora godine u kategoriji 1.0 do 1.4. Baš kao i 6-stupanjski ručni mjenjač s već poznatim gustim rasporedom i ručicom koja ima hod zbog kojeg samo tražite razlog za promjenu stupnja. Sve je toliko dobro usklađeno i jednostavno da nerijetko izmislite dodatne obaveze, poput dodavanja međugasa.
Vjetrobran slabo štiti od strujanja zraka sa spuštenim krovom pri brzinama iznad 120 km/h. Pritom ne pomaže ni zaštitna mreža, kao ni podizanje bočnih stakala, ali u konačnici i to je dio ugođaja Roadstera. U suprotnome bio bilo dovoljno izabrati Mini Cabrio, u kojem uz to ima mjesta i za djecu na stražnjim sjedalima.
Plateni krov Roadstera spušta se ručno. Klasičan sustav na koji smo u eri elektropokretanih krovova zaboravili. Sistem je jednostavan, ali nakon što uđete u automobili i ručicom smještenom kraj unutarnjeg retrovizora oslobodite krovni mehanizam, morate izaći van, spustiti krov do kraja i potom ga snažno pritisnuti dok se ne začuje zvuk sigurnosne kopče.
U ponudi je, naravno, i električno pokretani krov, koji ionako paprenu cijenu od 268.728 kuna podiže za dodatnih 7600 kuna. Zauzvrat, nema izlaska i cijela operacija traje kraće od šest sekundi…
Mini Roadster Cooper S
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1598 ccm
Snaga 135 kW (184 KS) pri 5500/min
Moment 260 Nm pri 1750-4500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 373 x 168 x 139 cm
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 240 litara
Gume 195/55 R 16, Continental
Težina 1185 kg
MJERENJA
Brzina 225 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Potrošnja 7,6 l/100 km
Cijena 268.728 kn
Cijena s doplatama 313.078 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....