NOVI SEGMENT

MOTOCIKLI: YAMAHA NIKEN Japanska dvostruka katana koja  zavoje siječe poput papira

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 26.07.2018. u 15:05

Yamaha

Japanci su stvorili novi segment, motocikl za sva četiri godišnja doba oslonjen na dva kotača sprijeda kojeg krase karakteristike klasičnog sportskog tourera uz neočekivanu razinu stabilnosti i prianjanja za podlogu

Yamaha Niken (izgovara se nàiken, a na japanskom znači dvostruki mač) vozi se kao klasičan motocikl iako tako ne izgleda. Doduše, nema naginjanja u zavojima u stilu Valentina Rossija, dvostruka prednja vilica ima limit od 45°, ali japanski mutant na tri kotača vozi se pakleno dobro. Osjećaj sigurnosti koji pruža dvostruko je bolji od svakog skutera s dva kotača sprijeda, ali i od većine običnih motocikala. Na kočnicu se može „sjesti“ u bilo kojem trenutku, gas „odvrnuti“ u bilo kojoj prigodi bez imalo straha. Prednji ovjes sa sustavom LMW (Leaning Multi-Wheel) razlog je zbog kojeg se zaboravlja na nagla poniranja ili udarce na kraju hoda amortizera. Vilice su mekane u slučaju ulegnuća ili drugih neravnina koje zahvate samo jedan kotač, ali prilikom kočenja, kad se opterete oba amortizera, djeluju normalno. Podesivi stražnji mono, međutim, nije maestralan poput prednjeg i poneki udarac završit će u leđima suputnika.

 

Foto: Yamaha

Od elektronike Niken ima sve što je potrebno. Uz ABS, tu su i tri programa vožnje (najbolji je srednji) te kontrola proklizavanja koja najbolji kompromis pruža u početnom položaju. No, ona se može i isključiti želite li ostaviti traga na asfaltu jer Yamahina trokolica spremna je pružiti i taj užitak istraživanja krajnjih granica u potpunoj sigurnosti. Ples kroz zavoje, prebačaji težišta i držanje putanje za upravljačem Nikena ulazi u novu dimenziju. Stabilnost i kontrola nadmašuju sva očekivanja. Postoje i nedostaci poput spužvaste ručice kočnica kojima k tome nedostaje i malo snage. Vjetrobran ne pruža dovoljno zaštite, a premda je prema tvorničkim podacima raspored masa idealan (50-50 s vozačem od 75 kg) na momente se čini da nedostaje pritiska na stražnjem kotaču. Kao i uvijek, o izgledu se može raspravljati, ali najintrigantniji motocikl godine razoružat će i najljuće kritičare koji sjednu na njega. Tehnologija koju su Japanci razvijali godinama ima svoju cijenu (121.500 kn), a prodaja je već krenula preko službenih Internet stranica Yamahe.

Yamaha
 

Ukratko

Čvrstina kojom su prednji kotači priljubljeni za podlogu natjerat će i one opreznije da kroz zavoje prođu s više gasa nego obično. LCD displej s crnom podlogom čitljiv je u svim uvjetima, a ispod su prekidači za podešavanje kontrole proklizavanja i izbor programa vožnjeMotor s tri redno postavljena cilindra jedini je element kojim je Niken povezan s ostalim Yamahinim modelima. Okvir od čeličnih cijevi nadopunjen je aluminijskim elementima, a stražnja vilica duža je 15 mm u odnosu na MT-09 i opremljena monoamortizerom podesivim na kompresiju, dužinu hoda i predopterećenje

Yamaha Niken

TEHNIČKI PODACI

Motor       3 cilindra u liniji, 12 ventila,

       hlađenje tekućinom

Obujam       847 ccm

Snaga       115 KS pri 10.000/min

Moment       87,5 Nm pri 8500/min

Provrt x hod       78 x 59,1 mm

Mjenjač       6 stupnjeva

Okvir       čelične cijevi i ploče od aluminija

Ovjes       dvostruka upside down vilica;

       stražnja aluminijska vilica, monoamortizer

       hod sprijeda 110, straga 125 mm

Kočnice       sprijeda 2 diska 265,6 mm,

       straga disk 289 mm, ABS

Gume       sprijeda 120/70-15, straga 190/55-17

Međuosovinski razmak       1510 mm

Visina sjedala       820 mm

Masa       263 kg

Spremnik goriva       18 litara

Cijena 121.500 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija