NOVITET

MOTOCIKLI: MV AGUSTA BRUTALE 800 RR Neupadljivo nabrijan i naoštren kao nikad prije

Posljednja inačica uličnog borca iz Varesea u vrhunskoj je formi zahvaljujući doradama na motoru i elektronici kojima su uklonjeni nedostaci, te dodatno naglašene iznimne sportske kvalitete koje prati i cijena (132.000 kn)
 MV AGUSTA

Prilagodba Euro4 normama pretvorila se u ljekoviti tretman za MV Agusta Brutale 800. Dorade koje su Talijani napravili na motoru, ovjesu i elektronici nadilaze redizajn i možemo govoriti o pravoj tehničkoj restauraciji koja je usput riješila i neke nedostatke koji su mučili uličnog borca iz Varesine. Odnosi se to na reakcije motora na komandu gasa, na uglađenost programa, ali i pouzdanost pojedinih komponenti.Elektronički paket MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) ažuriran je algoritmima za bolju kontrolu proklizavanja, dok je električna asistencija mjenjača (u oba smjera) kao i komanda gasa dobila nove senzore aktivacije. Sustav je zadržao četiri programa rada koji uključuje i opciju zasebne prilagodbe pojedinih parametara (rad motora i odziv na gas, maksimalni okretni moment, kočenje motorom, limitator, kontrola proklizavanja i ABS)

Foto: MV AGUSTA

Pokretanje RR motora koji je u odnosu na osnovni model snažniji 30 konja (140), uvijek prati nekoliko krugova viška startera. No, elektromotor ne ostavlja dojam mučenja i uskoro ga zamjenjuje božanstvena arija trocilindričnog motora. Nestao je i mehanički zvuk u pozadini koji je odvraćao pažnju i Brutale bez okolišanja već na minimumu udara direktno u srce, a svako okretanje ručice gasa izaziva novi val trnaca kroz leđa. Poseban gušt stiže nakon što se kazaljka okretaja digne iznad 7000, kada motor uđe u zonu u kojoj 800 RR počinje ozbiljno djelovati, kada počne mijenjati svoj karakter, ali bez imalo brutalnosti. Talijanski naked voli okretaje, voli pokazivati svoju uzvišenost, ali ni u srednjem rasponu, između 3000 i 5000 okretaja nije neupotrebljiv. Osnovna verzija u toj zoni iskazuje nešto više snage i moći, ali s novom elektronikom i RR spremnije odgovara. Za one nestrpljive uvijek postoji opcija spuštanja stupnja prijenosa i to bez posezanja za kvačilom. Električna asistencija mjenjača toliko je dobro usklađena da zaslužuje klasificiranje među najbolje trenutno na tržištu. Izmjena stupnjeva u oba smjera ide tečno, brzo i precizno, a na svaku promjenu motor reagira promptno ne gubeći previše na okretajima.

MV AGUSTA

Za razliku od prijašnje komande gasa koja je u pojedinim programima djelovala poput prekidača (on-off), novi sustav gasa pruža puno bolji osjećaj kontrole i trocilindrični motor progresivno reagira na dodavanje „plina“. Kroz zavoje povjerenje u prednji kotač je apsolutno. Vilica u prvoj fazi hoda kratko ponire, a zatim postaje tvrđa i prije svega ustaljeno održava kotače na podlozi. Ne gubi na stabilnosti ni kada se punom snagom zagrize na prednje diskove. Stražnji mono ima previše krutu oprugu i u brzoj vožnji oštro reagira na neravnine, pa možemo reći da opruga koju koristi Brutale u standardnoj izvedbi puno bolje odgovara cestovnoj uporabi. Položaj za upravljačem dodatna je potvrda sportskih ambicija koje unatoč tvrdoći stražnjeg ovjesa, ali i vrhunski komponentama, nisu zašle u ekstremne vode.

Ukratko

Instrumenti su ostali isti, a s njima i slaba vidljivost pojedinih indikatora. Amortizer upravljača je podesiv, a Marzocchijeva vilica dobila DLC tretman. Nosač sjedala je od aluminija, kao i stražnji mono s potpuno podesivim Sachsovim amortizerom koji je u osnovnoj postavci prilično tvrd

Brutale 800 RR

TEHNIČKI PODACI

Motor 3 cilindra u liniji, 12 ventila,

hlađen tekućinom

Obujam 798 ccm

Snaga 140 KS pri 12.300/min

Moment 87 Nm pri 10.100/min

Provrt x hod 79 x 54,3 mm

Mjenjač 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Okvir od čeličnih cijevi s aluminijskim pločama

Ovjes sprijeda podesiva teleskopska vilica

hod 125 mm, straga monoamortizer

potpuno podesiv, hod 124 mm

Kočnice sprijeda dva diska promjera 320 mm,

straga disk promjera 220 mm, ABS

Gume sprijeda 120/70-ZR17

straga 18/55-ZR17

Dužina 2045 mm

Međuosovinski razmak 1400 mm

Visina sjedala 830 mm

Masa 175 kg

Spremnik goriva 16,5 litara

Cijena 132.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 17:56