PRVE FOTGRAFIJE

Najuzbudljiviji španjolski kompakt ikada: Ovo je nova Cupra Leon VZ TCR s 325 KS

Pokreće ga dvolitreni benzinski motor s 325 KS i 420 Nm, najsnažniji pogon koji je ikada ponuđen u Leonu s pogonom na prednje kotače

Cupra Leon VZ TCR

 Cupra
Pokreće ga dvolitreni benzinski motor s 325 KS i 420 Nm, najsnažniji pogon koji je ikada ponuđen u Leonu s pogonom na prednje kotače

Cupra je već godinama među najsamouvjerenijim europskim brendovima kada je riječ o prijenosu trkaće tehnologije na cestu, a novi Leon VZ TCR najčišći je primjer te filozofije. Dolazi krajem 2026., proizvest će se svega 499 primjeraka, a svaka brojka u njegovim tehničkim specifikacijama jasno otkriva da je riječ o cestovnom derivatu pravog trkaćeg TCR bolida.

Pokreće ga dvolitreni benzinski motor s 325 KS i 420 Nm, najsnažniji pogon koji je ikada ponuđen u Leonu s pogonom na prednje kotače. Snaga se prenosi preko sedmerostupanjskog DSG-a, uz potporu elektronički upravljanog VAQ prednjeg diferencijala. Cupra navodi ubrzanje od 5,6 sekundi do 100 km/h. Maksimalna brzina nije otkrivena, no činjenica da nema njene elektronske blokade već sama po sebi svrstava Leon VZ TCR među najbrže prednjepogonaše današnjice.

image

Cupra Leon VZ TCR

Cupra

Ovjes je podešen s jasnim ciljem za maksimalnu preciznost vožnje. Adaptivni DCC ovjes reagira brže i oštrije nego u standardnim modelima, a progresivni upravljač daje izravan, mehanički osjećaj ceste. Kočnice su potpuno u skladu s performansama. Akebono sustav sa šesteroklipnim čeljustima i povećanim diskovima spreman je za dugotrajna opterećenja koja donose staze. Četiri ispušna završetka bakrene boje nisu tu samo zbog estetike, već stvaraju prepoznatljiv, dublji i glasniji zvuk.

Dizajn je otvoreno inspiriran TCR trkaćim automobilom. Aerodinamički paket uključuje prednji i stražnji spliter, difuzor, proširene pragove, krovni spojler i karbonska kućišta retrovizora u crnoj boji. Posebni lakši naplatci i 245-milimetarske gume dodatno povećavaju mehaničko prianjanje. Unutrašnjost je brutalno funkcionalna: školjkasta trkaća sjedala, sigurnosni pojasevi u četiri točke i uklonjiva stražnja klupa stvaraju atmosferu pravog natjecateljskog automobila. Svaki primjerak u unutrašnjosti također nosi ugraviranu serijsku oznaku.

image

Cupra Leon VZ TCR

Cupra

Cupra ovim modelom povezuje cestovni auto s rezultatima u sportu. TCR inačica Leona tijekom 2025. pobjeđivala je prvenstvima TCR Europe, TCR UK, TCR Mexico i TCR France, a posebno se istakla prvim trijumfom u Kini, u Zhuzhouu, te pobjedama u IMSA Michelin Pilot Challengeu na Indianapolis Motor Speedwayu i Road Atlanti. Taj uspjeh ujedno je poslužio kao inženjerska baza za razvoj cestovnog VZ TCR-a.

Prije dolaska samog vrhunca ponude, početkom 2026. stiže i Leon VZ, također sa 325 KS i 420 Nm, ali u nešto civiliziranijem paketu i seriji od 1500 primjeraka. Oba modela proizvode se u Martorellu u Španjolskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 22:14