Cupra je već godinama među najsamouvjerenijim europskim brendovima kada je riječ o prijenosu trkaće tehnologije na cestu, a novi Leon VZ TCR najčišći je primjer te filozofije. Dolazi krajem 2026., proizvest će se svega 499 primjeraka, a svaka brojka u njegovim tehničkim specifikacijama jasno otkriva da je riječ o cestovnom derivatu pravog trkaćeg TCR bolida.
Pokreće ga dvolitreni benzinski motor s 325 KS i 420 Nm, najsnažniji pogon koji je ikada ponuđen u Leonu s pogonom na prednje kotače. Snaga se prenosi preko sedmerostupanjskog DSG-a, uz potporu elektronički upravljanog VAQ prednjeg diferencijala. Cupra navodi ubrzanje od 5,6 sekundi do 100 km/h. Maksimalna brzina nije otkrivena, no činjenica da nema njene elektronske blokade već sama po sebi svrstava Leon VZ TCR među najbrže prednjepogonaše današnjice.
Ovjes je podešen s jasnim ciljem za maksimalnu preciznost vožnje. Adaptivni DCC ovjes reagira brže i oštrije nego u standardnim modelima, a progresivni upravljač daje izravan, mehanički osjećaj ceste. Kočnice su potpuno u skladu s performansama. Akebono sustav sa šesteroklipnim čeljustima i povećanim diskovima spreman je za dugotrajna opterećenja koja donose staze. Četiri ispušna završetka bakrene boje nisu tu samo zbog estetike, već stvaraju prepoznatljiv, dublji i glasniji zvuk.
Dizajn je otvoreno inspiriran TCR trkaćim automobilom. Aerodinamički paket uključuje prednji i stražnji spliter, difuzor, proširene pragove, krovni spojler i karbonska kućišta retrovizora u crnoj boji. Posebni lakši naplatci i 245-milimetarske gume dodatno povećavaju mehaničko prianjanje. Unutrašnjost je brutalno funkcionalna: školjkasta trkaća sjedala, sigurnosni pojasevi u četiri točke i uklonjiva stražnja klupa stvaraju atmosferu pravog natjecateljskog automobila. Svaki primjerak u unutrašnjosti također nosi ugraviranu serijsku oznaku.
Cupra ovim modelom povezuje cestovni auto s rezultatima u sportu. TCR inačica Leona tijekom 2025. pobjeđivala je prvenstvima TCR Europe, TCR UK, TCR Mexico i TCR France, a posebno se istakla prvim trijumfom u Kini, u Zhuzhouu, te pobjedama u IMSA Michelin Pilot Challengeu na Indianapolis Motor Speedwayu i Road Atlanti. Taj uspjeh ujedno je poslužio kao inženjerska baza za razvoj cestovnog VZ TCR-a.
Prije dolaska samog vrhunca ponude, početkom 2026. stiže i Leon VZ, također sa 325 KS i 420 Nm, ali u nešto civiliziranijem paketu i seriji od 1500 primjeraka. Oba modela proizvode se u Martorellu u Španjolskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....