ANTI EV TREND

NE ŽELE KUPOVATI ELEKTRIČNE AUTOMOBILE: Čak 60 posto Britanaca u idućih 10 godina neće kupiti električni automobil, evo i zašto!

Select Car Leasing UK

 

Britanski Select Car Leasing proveo je istraživanje tržišta koje je otkrilo ne tako dobre rezultate, barem kada su u pitanju električni automobili i njihovi proizvođači. Naime, prema tom istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji (koja se, kao razvijena zemlja, može uzeti kao odličan primjer zemlje u kojoj bi, barem kada je u pitanju Europa, neka inovacija trebala zaživjeti vrlo rano), čak 60 posto tamošnjih kupaca automobila ne želi električni automobil u idućih 10 godina. Ostalih 40 posto izjavilo je kako bi možda razmislili o alternativnom pogonu, no tu se prije sve očekuje kako bi se prije odlučili na hibridne modele nego na potpuno električne automobile. Portal Inside EV's nadalje navodi zanimljive razloge zbog kojih su kupcima odbojni električari. Tako su, prema ovom istraživanju, glavni problemi s gledišta kupaca sljedeći:

1) 47 posto ispitanika smatra kako je i dalje vrlo teško pronaći punionice!

Pula, 260515.
Na parkiralistu Karolina danas je svecano otvorena prva stanica za punjenje elektricnih vozila u Puli pod nazivom e-Spot MAX. koja uz sigurnog rukovanje omogucava punjenje vozila za dva najcesca standarda dugotrajnog i brzog punjenja. U punionicu su investirali austrijska tvrtka Elsta Mosdorfer i hrvatska InfoArt. Punjenje auta je besplatno do kraja godine.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / HANZA MEDIA / CROPIX

Ako uzmemo u obzir kako je Velika Britanija kudikamo razvijenija nego primjerice Hrvatska, ti problemi samo se povećavaju u manje razvijenim zemljama u kojima infrastruktura jednostavno ne prati razvoj autoindustrije. Ipak, brojke ukazuju kako bi taj problem trebao biti rješen (barem u razvijenim zemljama). Naime, ovaj graf pokazuje porast broja punionica na globalnoj razini:

Select Car Leasing UK
 

2) 39 posto ispitanika smatra kako je vrijeme punjenja predugo!

"Električni automobili nisu dobri za duga putovanja", "Sporo punjenje ne omogućava odlaske na duža putovanja", samo su neki od odgovora koje su ispitanici dali. Velik broj njih žali se na vrijeme punjenja koje je po njima predugo. Ako u to uzmemo i manjak infrastrukture, javlja se prevelika barijera koja kupca odbija od kupnje takvog automobila. ipak, ističe se kako je 2011. godine prosječni doseg električnog automobila bio 117 kilometara, dok je ta brojka porasla na 183 kilometara u 2017. godini. Naravno, ovdje govorimo o prosjeku, a danas se na tržištu nude i automobili koji s jednim punjenjem mogu odvoziti i preko 300 kilometara (primjerice Nissan Leaf koji nam je nedavno bio na testu), što je dovoljno i za putovanja.

Twitter
 

3) 38 posto ispitanika tvrdi da su električni automobili preskupi!

Dva od pet ispitanika tvrde kako su električni automobili preskupi i da im budžet ne dozvoljava kupnju takve vrste vozila. Ipak, rješenja za to postoje. Kod nas se primjerice nude eko poticaji (do kojih je doduše jako teško doći), a države pokušavaju na različite načine potaknuti kupnju ove vrste automobila. Uz to, kupcima treba objasniti kako je održavanje električnog automobila znatno jeftinije u odnosu na primjerice dizelaša ili benzinca, pa tu činjenicu treba također staviti u izračun.

4) 27 posto ispitanika tvrdi da su pouzdanost i performanse loši kod električnih automobila

Moramo priznati da smo pomalo iznenađeni tvrdnjom da se performanse smatraju lošima kod električara. Naime, isprobali smo velik broj električara koji se nude na tržištu i jedna od velikih prednosti su upravo performanse u gradu. Ubrzanja i moment su ono što će vam kod vožnje električara izmamiti osmjeh na lice, a u retrovizoru ćete gledati ostale, možda i snažnije automobile koji su ostali iza vas... Što se tiče same pouzdanosti, ispitanici smatraju kako postoji premali broj servisa koji može otkloniti potencijalni problem. Naime, automobili su sve napredniji, imaju sve više sustava, možemo ih čak nazivati "laptopima" na kotačima, pa su tako vremena kada ste sami mogli popraviti ili zamijeniti veliki broj komponenti na automobilu definitivno prošlost. Ipak, odlazak u servis ne mora biti toliko bolan, a što se tiče popravaka električnih automobila, ovlašteni servisi za svaki električni model koji dođe na tržište svoje servisere šalju na edukacije.

Tesla Motors
 

5) 21 posto ispitanika smatra kako nema dovoljno modela u ponudi

Ofenziva električnih modela tek je krenula, stoga ne čudi da se na tržištu zaista ne nudi prevelik izbor po pitanju električara (pogotovo ako uzmete u obzir alternativu - benzince i dizelaše kojim ima mali milijun). Jedan od pet ispitanika u ovom istraživanju tvrdio je kako ga upravo manjak ponude odvlači od kupnje. Ipak, po tom pitanju stvari će samo ići na bolje. Sve veći broj proizvođača već predstavlja ili najavljuje nove električne modele, tako da će za oko 5 godina izbor biti poprilično velik.

Dakle, vidjeli smo kojih pet stavki najviše smeta kupce automobila kada su u pitanju električari. Stvari će biti bolje po pitanju ponude, punjenja i dosega. Što se tiče infrastrukture, ona će se zasigurno popraviti, no sigurno je kako će razvijene zemlje puno brže razviti mrežu punionica, dok će u manje razvijenim zemljama to biti prvi i glavni problem za kupce električara...

Izdvajamo

Iz drugih medija