Aston Martin ponovno proživljava turbulentna vremena. To, samo po sebi, i nije neka vijest, jer krizno stanje obilježeno konstantnim gubicima u Aston Martinu traje već desetljećima. Tako je i sada, nakon (opet) razočaravajućih rezultata i slabije potražnje na ključnim tržištima, britanska luksuzna marka objavila je da ne očekuje profit do kraja 2025. godine.
Zbog svega toga najavljeno je da će Aston Martin prodati svoj udio u istoimenoj momčadi Formule 1 te razmotriti povlačenje s burze. Ovi potezi ukazuju na to da im je sada "voza zaista došla do grla".
Prodaja 125 milijuna eura vrijednog 4,6-postotnog udjela u F1 timu, dio je strategije preživljavanja. Iako identitet momčadi ostaje nepromijenjen, zahvaljujući komercijalnom partnerstvu, tim će se i dalje natjecati pod imenom Aston Martin Aramco Formula One Team, matična tvrtka više neće imati vlasnički udio. Podsjetimo, riječ je o momčadi koja je nekoć nastupala kao Force India, a zatim Racing Point, prije nego što je 2021. preimenovana u Aston Martin.
Osim toga, konzorcij Yaw Tree Investments, pod vodstvom Lawrencea Strolla, tvrtka koja je većinski vlasnik ovog F1 tima, planira povećati svoj vlasnički udio u tvrtki Aston Martin sa 27,67 na 33 posto. Svježa injekcija kapitala, u kombinaciji s prodajom F1 udjela, trebala bi osigurati stabilno poslovanje do kraja godine. No to neće biti dovoljno za potpuni oporavak.
Naime, pad vrijednosti dionica na londonskoj burzi od 2018. godine, s početnih 19 funti na današnju tek 0,71 funtu, jasan je signal tržišnog razočaranja. Trenutačna burzovna vrijednost tvrtke iznosi samo milijardu dolara, u odnosu na gotovo šest milijardi dolara u trenutku izlaska na burzu. Sve je više analitičara koji smatraju da bi privatizacija mogla biti sljedeći logičan korak.
Prema riječima analitičara Orwe Mohamada iz konzultantske kuće Third Bridge, povlačenje s burze moglo bi pojednostaviti vlasničku strukturu, povećati operativnu fleksibilnost i privući dugoročne partnere. Ujedno bi eliminiralo pritiske kvartalnih rezultata i omogućilo snažniju koncentraciju na ključne projekte poput nadolazeće elektrifikacije i novih luksuznih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....