Aston martin

Nikako na zelenu granu: Slavni proizvođač superautomobila očajnički pokušava skupiti novac za opstanak

Prodaja 125 milijuna eura vrijednog 4,6-postotnog udjela u F1 timu, dio je strategije preživljavanja

Aston Martin Vanquish Volante

 Aston Martin
Prodaja 125 milijuna eura vrijednog 4,6-postotnog udjela u F1 timu, dio je strategije preživljavanja

Aston Martin ponovno proživljava turbulentna vremena. To, samo po sebi, i nije neka vijest, jer krizno stanje obilježeno konstantnim gubicima u Aston Martinu traje već desetljećima. Tako je i sada, nakon (opet) razočaravajućih rezultata i slabije potražnje na ključnim tržištima, britanska luksuzna marka objavila je da ne očekuje profit do kraja 2025. godine.

Zbog svega toga najavljeno je da će Aston Martin prodati svoj udio u istoimenoj momčadi Formule 1 te razmotriti povlačenje s burze. Ovi potezi ukazuju na to da im je sada "voza zaista došla do grla".

image

Aston Martin F1

Ferenc ISZA/AFP

Prodaja 125 milijuna eura vrijednog 4,6-postotnog udjela u F1 timu, dio je strategije preživljavanja. Iako identitet momčadi ostaje nepromijenjen, zahvaljujući komercijalnom partnerstvu, tim će se i dalje natjecati pod imenom Aston Martin Aramco Formula One Team, matična tvrtka više neće imati vlasnički udio. Podsjetimo, riječ je o momčadi koja je nekoć nastupala kao Force India, a zatim Racing Point, prije nego što je 2021. preimenovana u Aston Martin.

Osim toga, konzorcij Yaw Tree Investments, pod vodstvom Lawrencea Strolla, tvrtka koja je većinski vlasnik ovog F1 tima, planira povećati svoj vlasnički udio u tvrtki Aston Martin sa 27,67 na 33 posto. Svježa injekcija kapitala, u kombinaciji s prodajom F1 udjela, trebala bi osigurati stabilno poslovanje do kraja godine. No to neće biti dovoljno za potpuni oporavak.

image

Aston Martin Vanquish Volante

Aston Martin

Naime, pad vrijednosti dionica na londonskoj burzi od 2018. godine, s početnih 19 funti na današnju tek 0,71 funtu, jasan je signal tržišnog razočaranja. Trenutačna burzovna vrijednost tvrtke iznosi samo milijardu dolara, u odnosu na gotovo šest milijardi dolara u trenutku izlaska na burzu. Sve je više analitičara koji smatraju da bi privatizacija mogla biti sljedeći logičan korak.

Prema riječima analitičara Orwe Mohamada iz konzultantske kuće Third Bridge, povlačenje s burze moglo bi pojednostaviti vlasničku strukturu, povećati operativnu fleksibilnost i privući dugoročne partnere. Ujedno bi eliminiralo pritiske kvartalnih rezultata i omogućilo snažniju koncentraciju na ključne projekte poput nadolazeće elektrifikacije i novih luksuznih modela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 10:31