VELIKI PROBLEMI

Nissanu hitno treba novac pa sada zbog toga prodaje svoje vrijedno sjedište u Yokohami?

Plan uključuje "sale and leaseback" model, gdje bi Nissan prodao nekretninu, ali nastavio koristiti prostor kroz dugoročni najam

Nissan ilustracija

Plan uključuje "sale and leaseback" model, gdje bi Nissan prodao nekretninu, ali nastavio koristiti prostor kroz dugoročni najam

Nissan, jedan od vodećih japanskih proizvođača automobila, suočava se s ozbiljnim financijskim izazovima koji bi mogli rezultirati prodajom njegove velebne glavne poslovne zgrade u Yokohami.

Prema izvješću Nikkei Asia, Nissan razmatra prodaju svoje zgrade u Yokohami, procijenjene na više od 100 milijardi jena (oko 610 milijuna eura). Plan uključuje "sale and leaseback" model, gdje bi Nissan prodao nekretninu, ali nastavio koristiti prostor kroz dugoročni najam. Ova strategija omogućila bi tvrtki da oslobodi kapital potreban za restrukturiranje koje uključuje i zatvaranje sedam od 17 tvornica Nissana diljem svijeta .

image

Centrala Nissana u Yokohami

Richard A. Brooks/AFP

Američke carine, uvedene početkom travnja 2025. pod administracijom predsjednika Donalda Trumpa, posebno pogađaju japanske proizvođače automobila. Procjenjuje se da bi ove carine mogle koštati japanske automobilske tvrtke do 28 milijardi dolara godišnje (oko 24,7 milijardi eura godišnje). Nissan, koji značajan dio svojih vozila za američko tržište proizvodi u Meksiku, posebno je ranjiv na ove mjere.

image

Centrala Nissana u Yokohami

Yuichi YAMAZAKI/AFP

U pokušaju ublažavanja utjecaja carina, japanski proizvođači automobila razmatraju različite strategije. Nissan planira smanjiti proizvodnju modela Rogue (u Europi to je X-Trail) u Japanu i povećati proizvodnju u svojoj tvornici u Tennesseeju, kako bi izbjegao dodatne troškove. Također, razmatra se mogućnost zajedničke proizvodnje s Mitsubishi Motorsom u SAD-u, što bi omogućilo lokalnu proizvodnju i smanjenje ovisnosti o uvozu .

image

Centrala Nissana u Yokohami

Richard A. Brooks/AFP

Nissanova odluka o mogućoj prodaji sjedišta simbolizira dubinu krize ovog proizvođača, ali i problema s kojima se u posljednje vrijeme suočavaju drugi divovi automobilske industrije i potrebu za radikalnim mjerama kako bi se osigurala održivost poslovanja u sve nestabilnijem globalnom okruženju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 15:24