u realnim uvjetima

Novinari What Cara testirali električne aute na hladnoći, neki model imaju manji domet i 30 posto

Testiranje je osmišljeno kako bi se kupcima dala jasnija slika koliko će kilometara realno prijeći na temperaturama oko nule

Električni auti, ilustracija

 Getty Images
Testiranje je osmišljeno kako bi se kupcima dala jasnija slika koliko će kilometara realno prijeći na temperaturama oko nule

U masi istraživanja o dometu električnih automobila u zimskim uvjetima dočekali smo još jedno. Zaključak: udaljenost koju električni automobili mogu prijeći po hladnom vremenu smanjuje se čak za trećinu, pokazalo je novo istraživanje.

Časopis What Car? testirao je desetak električnih modela svaki s potpuno napunjenom baterijom prije nego što su ih ostavili preko noći na temperaturama u rasponu od 0 C do 2 C. Automobili su zatim voženi na ispitnoj stazi s različitim vrstama cesta i uvjetima vožnje sve dok se nisu zaustavili, piše The Times.

Časopis je otkrio da je kineski model Funky Cat First Edition imao najveću razliku između oglašenog dometa i stvarne prijeđene udaljenosti po hladnom vremenu. Kompakt s peterim vratima tvrtke Ora, navodno ima domet od 310 km, ali se zaustavio nakon 208 kilometara u datim testnim uvjetima, što je 33 posto manje nego što proizvođač oglašava.

Renault Megane E-Tech imao je odstupanje od 32 posto. Automobil koji se najviše približio oglašenoj brojci dometa bio je Nissan Ariya, s odstupanjem od 16 posto. Na drugom je mjestu Tesla Model Y s 18 posto.

image

Električni auti, ilustracija

Getty Images

Will Nightingale, koji vodi tim za testiranje u What Car?, rekao je da je testiranje "osmišljeno kako bi kupcima automobila dalo najjasnije moguće razumijevanje koliko će kilometara obično moći prijeći u zimskim uvjetima s temperaturama bluzu nule".

Prošlomjesečno istraživanje Recurrenta, američke tvrtke koja pruža informacije o rabljenim električnim automobilima, pokazalo je također da bi oni mogli izgubiti do 30 posto svog dometa na niskim temperaturama.

Tvrtka sa sjedištem u Seattleu testirala je gubitak dometa u 7000 automobila na temperaturama između -7C i -1C. Vozilo s najboljim rezultatima bio je Jaguar I-Pace, koji je imao procijenjeni gubitak dometa od 3 posto, ali je Volkswagen ID.4 imao gubitak dometa od 30 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 01:50