IPAK IMAJU SVJETLU BUDUĆNOST

ODLIČNE VIJESTI ZA LJUBITELJE MOTORA S UNUTARNJIM IZGARANJEM: u BMW-u tvrde kako će benzince i dizelaše nuditi još desetljećima!

BMW

 

BMW je ovaj tjedan održao prezentaciju pod nazivom #NEXTGen na kojem je bilo govora o budućnosti marke kao i nadolazećim novitetima. Osim konceptnog Vision M Next modela koji najavljuje budućnost M modela, u BMW-u su se osvrnuli i na činjenicu kako do 2023. godine planiraju imati čak 25 elektrificiranih modela. Naravno, postavlja se pitanja što će biti s dizelašima koji se, barem kako se čini, sve više otpisuju. Ipak, činjenica kako neki proizvođači na tržište plasiraju mild-hibridne dizelaše ipak govori u prilog ovakvoj vrsti pogona, a da je pred dizelašima ipak svjetla budućnost potvrđuju riječi šefa razvoja BMW-a Klausa Froelicha koji je u razgovoru za Automotive News Europe rekao kako će benzinski i dizelski motori još uvijek biti dostupni barem nekoliko desetljeća. Prema njemu, dizeli će preživjeti još barem 20 godina, pa ćete tako 2040. godine i dalje moći kupiti BMW koji nosi oznaku „d” u nazivu. Modele s benzinskim motorima vjerojatno ćemo imati do 2050. godine! Odlične su to vijesti za sve ljubitelje klasičnih benzinaca i dizelaša.

BMW
 

Froelich je nadalje istaknuo kako je cijela priča oko električara previše napuhana te kako je proizvodnja takvih modela skuplja zbog materijala koji se koriste za baterije, a ta situacija mogla bi se i pogoršati u narednim godinama budući da će sve više proizvođača trebati spomenute materijale. Ipak, napominje kako će neki motori jednostavno morati biti umirovljeni jer je stalno dorađivanje kako bi se uskladili sa sve strožim normama jednostavno preskupo i samim time neisplativo. Među spomenutim motorima je primjerice mali turbodizelski trocilindraš B37, kao i primjerice monstruozni V12 iz M760i. I dok smo takvo što očekivali, motor za koji Froelich također nije siguran hoći li „opstati” u budućnosti je 4,4-litreni twin-turbo V8 iz aktualnih M modela. Kao što su se puristi pribojavali, Froelich ističe kako se plug-in hibridna kombinacija motora sa šest cilindara i elektromotora nameće kao logična zamjena. „Takav motor mogao bi razvijati preko 670 KS uz monstruoznu razinu okretnog momenta”, zaključio je Froelich.

IZVOR: Automotive News Europe

Izdvajamo

Iz drugih medija