ŠTO SMO KUPOVALI?

OPORAVAK TRŽIŠTA U PRVIH 6 MJESECI: Trećina novih automobila u rukama je privatnih kupaca!

Premda titulu najprodavanijeg na domaćem tržištu, koje je u prvom polugodištu raslo za značajnih 19 posto - na čak 38.229 automobila - drži Renault Clio, među sve brojnijim privatnim kupcima najpopularnija je i dalje Suzuki Vitara
 Škoda

Hrvatsko je tržište već godinama u rukama poslovnih kupaca. Državne institucije i poduzeća, rent-a-car kompanije, tvrtke... svejedno o kome govorimo, ali još prošle godine samo su dva od deset novoregistriranih automobila bila u vlasništvu fizičke osobe. To se, međutim, polako počinje mijenjati. Istini za volju, pravne osobe i dalje čine čak 77,9 posto kupaca novih vozila, što ne djeluje kao neka pretjerana razlika u odnosu na lani kad je taj postotak bio 78,8. Slika se, međutim, bitno mijenja kad se detaljnije zaviri u strukturu pravnih kupaca, koja sadrži i aute kupljene na leasing. A prema najnovijem izvještaju Promocije plus primjećuje se značajan rast udjela privatnih korisnika leasinga, odnosno fizičkih osoba kao nositelja leasinga, pa postotak pravnih osoba kao kupaca automobila dodatno pada i računica pokazuje da su fizičke osobe zapravo vlasnici čak 28,8 posto novoregistriranih vozila u prvih šest mjeseci 2018., odnosno njih 11.014 od ukupno prodanih 38.229. To je gotovo trećina tržišta, što je još donedavno izgledalo kao nemoguća misija.

Nije potrebno niti govoriti koliko oporavak maloprodajnog tržišta znači za autoindustriju. Prije svega, cijene su automobila u maloprodaji više nego kad se nabavljaju kao flota za tvrtku ili ministarstvo, što znači da su i trgovci automobilima konačno počeli nešto i zarađivati. Također, povećanje prodaje automobila pojedincima povećati će i promet u servisima te povećati profite osiguravateljima. Trgovci koji su se mjesecima gotovo dosađivali po salonima sad konačno imaju priliku pokazati svoje vještine, prodati automobil, a privatnom se kupcu može pridodati i koji paket ili opcija, pa zarada dodatno raste. Konačno, sama činjenica da su privatni kupci odlučili odriješiti kesu i kupiti novi automobil – pa makar i na leasing – trebala bi značiti da je usprkos svemu porastao potrošački optimizam te time i volja da se novac potroši na automobil.

Sa 1830 primjeraka Škoda Octavia za prsa je ispred drugoplasiranog Renault Clija (1812) među poslovnim kupcima. Sa 753 prodana primjerka u prvom polugodištu Suzuki Vitara je i dalje uvjerljivo najprodavaniji model među privatnim kupcima (sljedeći je Suzuki SX4)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 19:09