HOLLYWOOD NA PAGU

OTKRIVAMO Na pustim cestama Paga zimi se snimaju najveće tajne autoindustrije

Najtraženija cesta u auto svijetu hrvatska je državna cesta D-106 na Pagu (FOTOGALERIJA)
 Bas Production Adria

Početkom godine na salonu automobila u Detroitu svjetskoj je javnosti pokazan novi superluksuzni Bentley Continental GT Speed Cabrio. Novinarima su razdijeljene službene fotografije i video materijali, koji su po ustaljenom običaju snimljeni na nekoj atraktivnoj lokaciji puno ranije u najstrožoj tajnosti. Nama je već na prvi pogled bilo jasno da su snimljene debelih osam tisuća kilometara od Detroita i to ni manje ni više nego na državnoj cesti D-106 na Pagu.

Ista cesta, ali i cijeli otok, kao i most koji ga povezuje s kopnom, bili su nam daleko prepoznatljiviji na reklami za još jedan luksuzni novitet - Porsche 911 Carrera Cabrio, koju su lani vidjeli milijuni ljudi diljem svijeta. No, ni to nije sve, aktualni promotivni video spotovi i fotografije vodećih svjetskih premium auto tvrtki tiskane u tisućama svjetskih novina otkrivaju da je prošle jeseni i zime na cestama otoka Paga i Mercedes snimao novu E-klasu, limuzinu, karavan, coupe i cabriolet, kao i nove E63 AMG modele, pa čak i potpuno novu A-klasu 45 AMG!

Što to, dakle, ima naš otok Pag i što to privlači prve violine svjetske autoindustrije na njegove ceste opasane kamenim zidovima? Otkrili smo što se u zimskim mjesecima dešava na Pagu i zašto je baš taj otok postao hit za snimanja najnovijih BMW-a, Bentleyja, Porschea i Mercedesa. Prvo je tu stigao BMW sa serijom 1, serijom 5 touring i SUV-om X5, pa Porsche 2009. s Panamerom S i 4S, kasnije 2011. s modelom 911 Cabrioletom, Lexus sa 450 h, Bentley s Continentalom GT Cabriolet, Mercedes s E-klasom svih modela, novim E63 AMG i A-klasom 45 AMG. Tako se najednom otok koji je ljeti jedna od popularnijih destinacija za mlade zbog Zrća zimi pretvorio u meku svjetske autoindustrije, pravi automobilski Hollywood.

Počelo je tako da su ljudi iz BMW-a na Pag došli slučajno, dok su bili na godišnjem odmoru. Sličnu priču čuli smo i od Ine Schultz iz Mercedesovog odjela za globalne komunikacije, koja nam je otkrila da se oduševila Pagom i potom upravi predložila da tu dođe snimati promo materijale. Dodala je i kako su na Pagu snimali ponajviše zbog odlično održavanih cesta, dobrih vremenski prilika u jesen i zimu, ali i zbog toga što je, kako kaže, paški gotovo apstraktni pejsaž. Tako je i video za novi model Porschea snimljen uz Paški most i gdje je snimao i Bentley.

No, kad smo kontaktirali Mercedes, BMW, Bentley i Porsche da saznamo detalje o snimanju, svi oni ostali su do grla zakopčani jer im nije u interesu da se zna gdje i kad snimaju aute koji javnosti još nisu službeno predstavljeni. Mi smo se ipak dokopali nekih detalja, pa čak i backstage fotografija sa snimanja, ali posredno, preko kompanija koje su najmoćnijim svjetskim auto tvrtkama pomagale pri snimanju kod nas koje možete pogledati u fotogaleriji. Kad se govori o ukupnim troškovima potrebnim za snimanje spota, ni od njih se ne može puno saznati, osim da je cijela priča često basnoslovno skupa jer traži dovođenje automobila, velike ekipe i specijalne tehnike.

Za snimanje se kao prvo, mora od MUP-a ishoditi dozvola za rad stranih državljana u Hrvatskoj, kao i dozvole za snimanje na unaprijed dogovorenoj lokaciji. Na Pagu su svi jako susretljivi, posebice u poglavarstvu u Novalji. Marijan Šuljić, iz poglavarstva nam je pojasnio da traže tek zahtjev s kratkim opisom snimanja i potvrdu da tvrtka ima upisanu djelatnost potrebnu za snimanje reklama. Tada se izdaje suglasnosti za snimanje na javnim površinama grada, plaži Zrće ili na nerazvrstanim cestama izdaju u pravilu isti dan kad je i zatražena.

Ljudi iz lokalnih producentskih kuća hvale i suradnju s policijom, premda mu život komplicira što Pag spada pod dvije policijske uprave. No kad je za snimanje potrebno zatvaranje ceste uvijek im izlaze u susret, a ovisno o broju angažiranih ljudi i vozila to košta od stotinjak do deset tisuća kuna. Pojašnjavaju nam i da se na samom snimanju promet uvijek djelomično zatvara najviše na 15 minuta.

Broj ljudi u ekipi, kaže, varira od 10 do 80 osoba, ovisno o tome da li je foto ili video snimanje, o priči koja se snima te potrebnoj opremi. U praksi, od specijalne opreme koristili su Quickrig kamere s posebnim kućištima od specijalnih laganih karbonskih masa, dok za Russian-Arm robotsku mobilnu kameru montirana na kran kaže da je naprosto neizbježna. Za video snimanje Porschea 911 korišten je i jedan helikopter sa specijalnim Wastcam kućištem.

Tako je, eto, Pag osim što je nadaleko poznat po čipki, ovčjem siru i janjetini sad poznat i po tome da je omiljena destinacija za snimanja promo materijala automobilske prve lige. Krenete li, stoga, koji slučajem, tamo van sezone, pa i ovih dana, nemojte se začuditi ako naletite na neku nepoznatu vam bijesnu novu jurilicu. Uživajte u pogledu na nju bar na tren, jer, vjerujte nam, čim joj priđete imalo bliže, panično će ju pokriti ceradom. To je ipak njihovo najveće blago i najveća tajna...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 00:25