Još jedan

Pluta usred oceana: Izbio požar na teretnom brodu s 3000 vozila, od toga 800 električnih

Teretni brod Morning Midas krenuo je iz Kine prema Meksiku

Morning Midas

 Profimedia
Teretni brod Morning Midas krenuo je iz Kine prema Meksiku

Američka obalna straža upravo je objavila da je došlo do požara na teretnom brodu Morning Midas na kojem se trenutno nalazi oko 3000 automobila, od toga oko 800 električnih. Dim se isprva vidio kako izlazi s palube na kojoj su se nalazila električna vozila, a posada je odmah pokrenula hitne postupke gašenja koristeći brodske sustave za gašenje požara. Međutim, situacija se nije mogla staviti pod kontrolu.

Incident se dogodio oko ponoći po lokalnom vremenu u Tihom oceanu, oko 1900 km od luke Anchorage, tijekom plovidbe broda za Lázaro Cárdenas u Meksiku. Kompletna posada od 22 člana je sigurno evakuirana.

Tri obližnja plovila pružaju pomoć, dok su posade Obalne straže na putu prema mjestu događaja. Na temelju trenutno dostupnih podataka, Morning Midas je 26. svibnja krenuo iz Yantaija u Kini i bio je na putu za Lázaro Cárdenas u Meksiku, gdje se očekivalo da će stići 15. lipnja, piše Bloomberg.

Morning Midas je brod za prijevoz automobila pod liberijskom zastavom, izgrađen 2006. godine, a njime upravlja londonska tvrtka Zodiac Maritime.

Opseg požara i detalji o šteti na brodu i dalje ostaju nejasni.

image

Felicity Ace, ilustracija

Profimedia

Nakon nekoliko slučajeva požara koje su izazvala električna vozila, transport brodom takvih vozila je pod velikim povećalom.

Njemački osiguravatelji već dugo pozivaju brodske kompanije da unaprijede sustave gašenja na plovilima kako bi bili u stanju učinkovito gasiti moguće požare na baterijskim vozilima.

"Električni automobili ne gore češće od vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali gore drugačije", rekao je Jörg Asmussen, generalni direktor udruge njemačke industrije osiguranja (GDV).

"Umjesto upiranja prstom u vozače električnih automobila koji na taj način ulažu u održivost, zapravo bi se vlasnici brodarskih kompanija trebali dobro pripremiti za vrijeme sa znatno više električnih automobila. Konvencionalni brodski sustavi za gašenje s plinom CO2 (ugljičnim-dioksidom) ne funkcioniraju kod gašenja baterija električnih vozila.

Sustavi za gašenje i dalje su isti kao i prije 50 godina. Stoga moramo iz temelja promijeniti i sustave za otkrivanje požara i gašenje požara na palubi i ispod nje. Inače će većina požara ostati nekontrolirana, posebno ona litij-ionskih baterija", upozorava Asmussen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 00:13