Maserati proživljava teške dane. Tijekom 2024. prodaja je drastično pala, a negativan trend nastavio se i u prva tri mjeseca 2025., pad od čak 48 posto. U takvom ozračju, ponovno su se pojavile glasine da bi Stellantis mogao prodati ovaj slavni talijanski brend. No iz automobilskog diva stigao je jasan odgovor: "S poštovanjem, Maserati nije na prodaju!"
Ova reakcija je stigla nakon što je Reuters kontaktirao Stellantis povodom najnovijih špekulacija o mogućoj prodaji. Glasnogovornik koncerna kratko je odbacio te tvrdnje i potvrdio opredijeljenost brendu, unatoč lošim rezultatima.
Unatoč službenim demantijima, Reuters doznaje od dva neimenovana izvora da je Stellantis angažirao konzultantsku kuću McKinsey još u travnju. Cilj ovog angažmana je pomoći u snalaženju u novonastaloj situaciji, prvenstveno zbog najavljenih uvoznih carina i preispitati strategiju za Maserati. Jedna od opcija koju McKinsey navodno razmatra je i djelomično ili potpuno povlačenje Stellantisa iz vlasništva nad brendom. Prema istim izvorima, uprava je zatražila od konzultanata da "razmotre sve opcije", a rad je još uvijek u ranoj fazi, tako da nikakva konkretna odluka nije na vidiku.
Navodno postoji i podjela unutar same uprave Stellantisa. Dio članova vjeruje da Maserati, kao jedini luksuzni brend unutar grupacije, ima stratešku vrijednost. No drugi smatraju da Stellantis jednostavno nema dovoljno resursa da podupre Maserati kroz potrebnu obnovu ponude, pogotovo uz paralelnu tranziciju drugih brendova poput Alfa Romea.
A ponuda vozila marke Maserati trenutačno je ograničena. Tvrtka je ukinula dva najprodavanija modela - Ghibli i Levante, a njihovi nasljednici ne stižu prije 2027. ili 2028. godine. U međuvremenu, u portfelju ostaju SUV Grecale, coupe Gran Turismo i superautomobil MC20, odnosno modeli s ograničenim tržišnim dosegom.
Još prošle godine tadašnji šef Stellantisa, Carlos Tavares, priznao je da je Maserati "u crvenom". Bez konkretne ponude koja bi nadomjestila prazninu nastalu ukidanjem ključnih modela, teško je očekivati preokret. Dodatni izazov je koordinacija s Alfom Romeom. Oba brenda su dio Stellantisa, oba talijanska i usmjerena na vrh ponude. Preklapanja su neizbježna, a tržišta za luksuzne modele sve su zahtjevnija. U takvom kontekstu, neki unutar koncerna smatraju da je jednostavnije odabrati jedan pravac, možda čak i žrtvovati Maserati.
No zasad, barem službeno, Stellantis odbacuje bilo kakvu prodaju. Što će reći konzultanti i hoće li mišljenja unutar uprave ostati podijeljena, tek treba vidjeti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....