IAA MÜNCHEN

Porsche 911 Turbo S ide u hibridno doba: Najbrži, najjači, ali i najteži u povijesti

Pod stražnjim poklopcem sada je bokser šesterocilindraš od 3,6 litara, kojem društvo prave dva električna turbopunjača i elektromotor

Porsche 911 Turbo S

 Porsche
Pod stražnjim poklopcem sada je bokser šesterocilindraš od 3,6 litara, kojem društvo prave dva električna turbopunjača i elektromotor

Porsche 911 Turbo S oduvijek je bio automobil koji spaja svakodnevnu upotrebljivost s performansama dostojnim superautomobila. U najnovijoj generaciji, upravo predstavljenoj u Münchenu, ova ikona iz Zuffenhausena ide korak dalje i prvi put u povijesti postaje hibrid. I ne samo to. Sa 711 KS najmoćniji je Turbo S ikada, a pritom i značajno brži od svog prethodnika.

image

Porsche 911 Turbo S

Porsche

Pod stražnjim poklopcem sada je bokser šesterocilindraš od 3,6 litara, kojem društvo prave dva električna turbopunjača i elektromotor smješten unutar osmerostupanjskog PDK mjenjača. Električna energija dolazi iz male baterije od 1,9 kWh, dok se snaga prenosi na sve kotače putem Porsche Traction Management sustava. Rezultat je 711 KS i 800 Nm, što je 60 KS više nego kod dosadašnjeg modela.

Sprint do 100 km/h traje samo 2,5 sekunde (do sada 2,7 s, a do 200 km/h 8,4 sekunde, pola sekunde brže nego prije. Najveća brzina sada iznosi 322 km/h, nešto manje nego ranije, no Porsche tvrdi da je agilnost osjetno bolja.

image

Porsche 911 Turbo S

Porsche

Kako bi pokazali što novi Turbo S može, Porscheovi inženjeri izveli su ga na Nürburgring. Prototip je Nordschleife odradio za 7:03,92 – čak 14 sekundi brže od prethodnika. Ambasador marke Jörg Bergmeister izjavio je da se dodatna masa od 82 kg uopće ne osjeti, već da automobil djeluje agilnije i s više gripa.

Za ovakav napredak nisu zaslužni samo konji ispod poklopca. Porsche Dynamic Chassis Control sada koristi 400-voltni sustav za brže reakcije, a standard su i keramičke kočnice promjera 420 mm sprijeda. Tu su i aktivne aerodinamičke komponente: zaklopke za hlađenje, difuzor i stražnje krilo koje se podiže i mijenja nagib, sve u službi boljeg hlađenja i stabilnosti. Ispušni sustav od titana donosi uštedu mase i još upečatljiviji zvuk.

image

Porsche 911 Turbo S

Porsche

Kabina donosi tipičan Porscheov kokpit, ali s ekskluzivnim detaljima. Turbonite akcenti, karbon s Neodyme završnom obradom i crni Race-Tex krov jasno daju do znanja da se radi o vrhu ponude. Coupe serijski dolazi kao dvosjed, a stražnja klupa dostupna je bez nadoplate. Cabriolet, pak, standardno ima konfiguraciju 2+2. Kupci će, naravno, moći birati boje i materijale putem programa Paint to Sample, a Porsche Design nudi i poseban ručni sat usklađen s automobilom.

image

Porsche 911 Turbo S

Porsche

Prodaja na europskim tržištima kreće početkom iduće godine, a na njemačkom tržištu novi 911 Turbo S koštat će od 271.000 eura. Za kabriolet će biti potrebno izdvojiti 285.200 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 21:32