PRVI PUT V4

PREDSTAVLJAMO DUCATI PANIGALE V4 S Mamac za trkače i kolekcionare s 214 KS

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 16.12.2017. u 19:05

Ducati

Iz Bologne stiže cestovna replika Moto GP motora sa 214 konja, novim okvirom, vrhunskom opremom i prvoklasnim elektroničkim paketom, a verzija Speciale, koju ćemo sljedeće godine gledati u SBK prvenstvu, bit će proizvedena u samo 1500 primjeraka

Crveno odijelo skrojeno originalnim talijanskim stilom i jednostruki nosač stražnjeg kotača ne ostavljaju mjesta iznenađenju. Uostalom, i ime je ostalo isto, ali knjigu ne treba suditi prema koricama jer ispod oklopa Panigale je dobio srce s dvostruko više cilindara. Snažni V4 motor ili Twin Pulse, kako su ga krstili Talijani, nije apsolutna novost za Ducati. Potaknuti prohtjevima američkog tržišta, početkom 80-ih u Bologni su složili sličnu konfiguraciju, no sve je ostalo na razini prototipa. Povratkom u GP natjecanja 2003. iz ladica su izvučeni stari nacrti i dvostruki “pompone” zatutnjao je u kraljevskoj klasi. Napokon je došlo vrijeme da V4, koji je ove sezone do posljednje utrke bio u utrci za naslov, osvane i u cestovnim modelima, a brojke koje donosi (211 KS pri 13.000 okretaja i 124 Nm pri 10.000) te posebice omjer od 0,83 kg/KS istovremeno izazivaju divljenje i strah.

 

Foto: Ducati

Važna je to prekretnica za Ducati jer od 1970., kada je Fabio Taglioni napravio prve skice s prednjim cilindrom gotovo paralelnim s tlom, a drugim okomitim na njega, “pompone” je postao temelj svih serijskih modela. No, V4 motor nije jedino što su Talijani povukli iz GP utrka i ugradili u Panigale. Složen je i potpuno nov okvir nazvan Front Frame s dužim bočnim ramenima (teži 7,2 kg), koji predstavlja evoluciju štela koji je nosio 1299 Panigale i u kojem je motor nosivi element. Istodobno uzdužno zakretanje motora u okviru za 45° omogućilo je bolju centralizaciju masa i smanjenje gabarita, posebice u području spoja spremnika i sjedala.

 

Dorade je prošao i neizostavni desmodromski sustav (kombinacija zupčanici/lanac) upravljanja ventilima, dok otvaranjem eliptičnih leptira na usisnicima promjenjive geometrije upravlja Ride by Wire sustav. Rješenje već viđeno kod konkurencije, ali novost za Ducati kojim se ispunjava norma Euro4. No, elektronika je ono čime Panigale još jednom podiže letvicu. Kvantni skok donosi Boschov sustav koji se temelji na šest osi i omogućuje potpuno nove kontrole i podešavanja poput proklizavanja stražnjeg kotača na kočenju, rada ABS-a kroz zavoje te Quickshift Up&Down koji uzima u obzir kut nagiba. Sve to usklađeno je kroz tri ponuđena programa vožnje, kojima se podešavaju i sustavi kontrole proklizavanja, propinjanja, starta i kočenja motorom.

Ni ostale komponente nisu zanemarene. Podesivu prednju vilicu Showa, kao i Sachsov amortizer straga i na upravljaču, u verzijama S i Special (1500 primjeraka) zamjenjuje trkaći Öhlins. Posljednja evolucija Brembo monoblok kliješta grize diskove promjera 330 mm, a Marchesini naplaci nose posebno razvijene gume Pirelli Diablo Supercorsa SP (120/70-17 i 200/60-17).

Ukratko

U skladu s tradicijom Panigale V4 uz osnovnu bit će ponuđen i u S verziji (bolje komponente) te u ograničenoj seriji Speciale (1500 primjeraka) uz koju dolazi i kit za utrke. Razvijen u suradnji sa sportskim odjelom Ducatija, na znanju i iskustvu stečenom u utrkama, Panigale V4 najavljuje performanse koje nas dovode na korak do MotoGP strojeva

Nova Ducatijeva perjanica pravi je koncentrat vrhunske tehnologije nadograđene vrhunskim komponentama (ovjes i kočnice), ali i posebno razvijenim gumama i naplacima. Osim brutalnom snagom prvog serijskog V4 motora, Panigale ljestvicu u elitnom društvu ultrasportaša podiže i elektronikom koja omogućuje seriju novih opcija

Izdvajamo

Iz drugih medija