Porsche je objavio prodajne rezultate za prvo polugodište 2025., koji otkrivaju suprotne trendove na glavnim tržištima. Globalna prodaja im je pala za 6 posto u odnosu na isto razdoblje 2024., dosegnuvši ukupno 146.391 vozilo. Najveći udarac došao je iz Kine, gdje je zabilježen pad od čak 28 posto. No, američko tržište ponovno se pokazalo kao ključna osovina Porscheove prodaje, s rastom od 10 posto i ukupno 43.577 isporučenih vozila.
SAD je postao najvrednije tržište za Porsche, daleko nadmašivši Kinu, koja je sve više orijentirana na domaće brendove s naprednom tehnologijom. Dok je Kina pala na 21.302 prodana vozila, Amerikanci su kupili više nego dvostruko. Sličan rast, od 10 posto, zabilježile su i tzv. prekomorska i nova tržišta, gdje je ukupno prodano 30.158 vozila.
Europa je ukupno pala za 8 posto (35.381 vozilo), a Njemačka kao domaće tržište još gore, s padom od 23 posto (15.973 vozila). Porsche objašnjava to "korekcijom nakon snažne 2024.", no pad na domaćem tlu nikad nije dobra poruka, posebice u svjetlu elektrifikacije i sve strožih regulacija.
Najprodavaniji model ostao je Macan, s 45.100 prodanih primjeraka, što je rast od 15 posto u odnosu na lani. Važno je pritom da se čak 60 posto tih primjeraka odnosi na električnu verziju Macana. No, ne treba zaboraviti da je Porsche u Europi povukao benzinski Macan zbog regulacija o kibernetičkoj sigurnosti, pa je taj omjer i posljedica manje ponude, a ne isključivo rasta interesa.
Cayenne je zadržao drugo mjesto, ali s padom prodaje od 23 posto (41.900 vozila), dok je legendarna 911-ica pala za 9 posto (25.600). Panamera, pomalo iznenađujuće, porasla je 13 posto (15.000 vozila), dok su 718 Boxster i Cayman pali za 12 posto (10.500), ušavši u posljednju fazu proizvodnje.
Taycan, Porscheov električni adut, prodan je u samo 8.300 primjeraka, što je 6 posto manje nego lani. To što ga je uvelike nadmašila Panamera, koja ima klasični motor, govori mnogo o sklonostima Porscheove publike - električni pogon nije još osvojio ljubitelje luksuznih sportskih limuzina.
Globalno gledano, Porsche prolazi kroz turbulentno razdoblje. Gubitak kineskog tržišta, koje je nekad bilo lokomotiva rasta, ozbiljan je izazov. No, SAD i dalje pokazuje iznimnu privrženost marki, što čini razliku između blagog pada i potencijalne katastrofe.
Elektrifikacija se odvija, ali ne bez izazova, jer Taycan ne uspijeva ponoviti uspjeh benzinskih modela, a električni Macan je još uvijek "premlad" da bi se vidio njegov dugoročni potencijal.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....