(2006. - 2009.)

RABLJENI: RENAULT CLIO RS Povoljan, ali rastrošan trkač

Rabljeni Clio RS 197 pružit će sjajne performanse po povoljnoj cijeni
Rabljeni Clio RS 197 pružit će sjajne performanse po povoljnoj cijeni

Renault Clio Sport treće generacije po mnogočemu je kultni auto i nema bez razloga posebni status. Vrišteći atmosferac koji se vrti preko 7000 o/min, stražnji difuzor koji nije samo ukras već ostvaruje potisak, trag kotača radi boljeg ležanja sa svake strane proširen za čak 4 cm, mjenjač kratkog hoda i još kraćih prijenosa, moćne Brembo kočnice dostojne pravih trkaćkih automobila… o svemu tome vlasnici sportaša nove generacije mogu samo sanjati.

Ovo je i posljednji Clio Sport koji se proizvodio u tvornici Renault Sporta u Dieppeu u zasebnoj seriji. Pored toga, oduvijek je bio jedna od najpovoljnijih ulaznica u svijet sportaša, a naročito kao rabljeni, jer im je cijena osjetno pala. Veliki uteg aktualnim vlasnicima, naime, predstavlja potrošnja goriva koja se u najboljem slučaju kreće oko 10 litara u gradu, s time da se može popeti i na 13. Uz to, motor voli kvalitetno gorivo jer je kalibriran na 99 oktana. Posebno za ovaj model razvijene Continetalke SportContact3 također nisu jeftine, kao ni osiguranje. S druge strane, cijene dijelova i servisa nisu toliko više od običnog Clija, naročito s obzirom na performanse koje RS pruža.

Mehanički je Clio RS 197 vrlo izdržljiv i trajan te može podnijeti puno torture. Odnosi se to i na motor, pod uvjetom da je redovito održavan i da nije dorađivan. Osim redovitih izmjena ulja, naročito je bitna, ali i skupa, izmjena remenja, pa pri kupnji inzistirajte na servisnoj povijesti. Motor je osjetljiv na temperaturu - kad je hladno zna trzati, naročito s niskooktanskim benzinom, a kad je jako vruće gubi na performansama.

No, oboje je kratkotrajno i prolazno. Ispuh je izdržljiv (i nije podložan hrđanju), ali s mjenjačem je druga priča. Čvrste ručice kratkog hoda pravi ga je užitak koristiti, no u obje verzije (nakon 10. mjeseca 2007. produženi su peti i šesti stupanj) slabi sinkroni ponajprije treće, ali i druge i četvrte brzine znaju se potrošiti, naročito ako je vlasnik grub pri izmjenama. RS 197 ima i osjetljivu letvu upravljača, koja lako može dobiti na zračnosti, a kao i svi RS-ovi pati i od slabih spona. Žarulje u prednjim farovima pregorijevaju češće nego kod ostalih auta, što nije neki trošak, ali je izmjena komplicirana.

Prilikom kupnje provjerite i rade li obje ključ-kartice jer nisu jeftine. Doplatna Recarova sportska sjedala brzo pucaju na visokim rubovima (popravak kod tapetara stoji oko 700 kuna), a koža na upravljaču se topi i odljepljuje. Sva vrata znaju škripati, naročito stražnja, no njih je lako pričvrstiti.

Treba imati na umu da kao svakodnevni automobil RS 197 zna biti naporan, kako u gradskoj vožnji tako i na autocesti, no ukoliko želite imati pravi sportski auto koji će vam pružiti puno vozačkih užitaka i koji će vas naučiti sportskoj vožnji, ne tražite dalje.

CLIO SPORT 197

Godište 2008.

Kilometraža 62.000 km

Motor benzinski, 16v

Obujam 1998 ccm

Snaga 145 kW/197 KS pri 7250 o/min

Moment 215 Nm pri 5550 o/min

Mjenjač ručni, šest stupnjeva

Masa 1240 kg

Prtljažnik 288 litara

Najveća brzina 215 km/h

Ubrzanje 6,9 sekundi

Potrošnja 8,9 l/100 km

Cijena 75.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 11:53