Renault Clio Sport treće generacije po mnogočemu je kultni auto i nema bez razloga posebni status. Vrišteći atmosferac koji se vrti preko 7000 o/min, stražnji difuzor koji nije samo ukras već ostvaruje potisak, trag kotača radi boljeg ležanja sa svake strane proširen za čak 4 cm, mjenjač kratkog hoda i još kraćih prijenosa, moćne Brembo kočnice dostojne pravih trkaćkih automobila… o svemu tome vlasnici sportaša nove generacije mogu samo sanjati.
Ovo je i posljednji Clio Sport koji se proizvodio u tvornici Renault Sporta u Dieppeu u zasebnoj seriji. Pored toga, oduvijek je bio jedna od najpovoljnijih ulaznica u svijet sportaša, a naročito kao rabljeni, jer im je cijena osjetno pala. Veliki uteg aktualnim vlasnicima, naime, predstavlja potrošnja goriva koja se u najboljem slučaju kreće oko 10 litara u gradu, s time da se može popeti i na 13. Uz to, motor voli kvalitetno gorivo jer je kalibriran na 99 oktana. Posebno za ovaj model razvijene Continetalke SportContact3 također nisu jeftine, kao ni osiguranje. S druge strane, cijene dijelova i servisa nisu toliko više od običnog Clija, naročito s obzirom na performanse koje RS pruža.
Mehanički je Clio RS 197 vrlo izdržljiv i trajan te može podnijeti puno torture. Odnosi se to i na motor, pod uvjetom da je redovito održavan i da nije dorađivan. Osim redovitih izmjena ulja, naročito je bitna, ali i skupa, izmjena remenja, pa pri kupnji inzistirajte na servisnoj povijesti. Motor je osjetljiv na temperaturu - kad je hladno zna trzati, naročito s niskooktanskim benzinom, a kad je jako vruće gubi na performansama.
No, oboje je kratkotrajno i prolazno. Ispuh je izdržljiv (i nije podložan hrđanju), ali s mjenjačem je druga priča. Čvrste ručice kratkog hoda pravi ga je užitak koristiti, no u obje verzije (nakon 10. mjeseca 2007. produženi su peti i šesti stupanj) slabi sinkroni ponajprije treće, ali i druge i četvrte brzine znaju se potrošiti, naročito ako je vlasnik grub pri izmjenama. RS 197 ima i osjetljivu letvu upravljača, koja lako može dobiti na zračnosti, a kao i svi RS-ovi pati i od slabih spona. Žarulje u prednjim farovima pregorijevaju češće nego kod ostalih auta, što nije neki trošak, ali je izmjena komplicirana.
Prilikom kupnje provjerite i rade li obje ključ-kartice jer nisu jeftine. Doplatna Recarova sportska sjedala brzo pucaju na visokim rubovima (popravak kod tapetara stoji oko 700 kuna), a koža na upravljaču se topi i odljepljuje. Sva vrata znaju škripati, naročito stražnja, no njih je lako pričvrstiti.
Treba imati na umu da kao svakodnevni automobil RS 197 zna biti naporan, kako u gradskoj vožnji tako i na autocesti, no ukoliko želite imati pravi sportski auto koji će vam pružiti puno vozačkih užitaka i koji će vas naučiti sportskoj vožnji, ne tražite dalje.
CLIO SPORT 197
Godište 2008.
Kilometraža 62.000 km
Motor benzinski, 16v
Obujam 1998 ccm
Snaga 145 kW/197 KS pri 7250 o/min
Moment 215 Nm pri 5550 o/min
Mjenjač ručni, šest stupnjeva
Masa 1240 kg
Prtljažnik 288 litara
Najveća brzina 215 km/h
Ubrzanje 6,9 sekundi
Potrošnja 8,9 l/100 km
Cijena 75.000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....