Najveći ikad

Rezultati novog ADAC-ovog testa zimskih guma šokiraju: Čak 11 jeftinih modela je vrlo opasno

Gotovo polovica testiranih guma nije prošla provjeru, a čak jedanaest modela ocijenjeno je kao neupotrebljivo

Zimske gume (ilustracija)

 Profimedia
Gotovo polovica testiranih guma nije prošla provjeru, a čak jedanaest modela ocijenjeno je kao neupotrebljivo

Ovogodišnji tradicionalni test zimskih guma u organizaciji ADAC-a bio je najveći ikada. Testiran je čak 31 model u popularnoj dimenziji 225/40 R18, a rezultati jasno pokazuju koliko velika može biti razlika između premium proizvoda i jeftinih alternativa.

Gotovo polovica testiranih guma nije prošla provjeru, a čak jedanaest modela ocijenjeno je kao neupotrebljivo.

Na vrhu ljestvice našao se Goodyear UltraGrip Performance 3 s ukupnom ocjenom 2,0. Njegovi su aduti izvrsno ponašanje na mokroj podlozi i izvanredna trajnost, s procijenjenom mogućnošću prelaska više od 76.000 kilometara. Samo nijansu slabiji bio je Michelin Pilot Alpin 5 (2,1), dok su se Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 također dokazali kao sigurni i uravnoteženi izbori.

Sveukupno šest modela iz premium kategorije dobilo je ocjenu "dobar", čime potvrđuju da se veća cijena u ovom segmentu obično isplati.

image

ADAC test zimskih guma

ADAC

Na drugoj strani spektra stoje modeli iz kategorije jeftinih guma. Od četrnaest testiranih guma, čak jedanaest je potpuno podbacilo, uglavnom zbog slabog prianjanja na snijegu i ledu ili katastrofalnih rezultata testa na mokrom asfaltu.

Još jedan model dobio je samo ocjenu "dovoljan", što također znači da ga ADAC ne preporučuje. Takvi rezultati otkrivaju da ni službena oznaka pahuljice na bočnoj strani gume ne jamči stvarnu sigurnost po zimi.

image

Zimska guma (ilustracija)

Profimedia

Ipak, dvije jeftinije gume uspjele su se probiti do prolazne ocjene. Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole ocijenjeni su s "zadovoljavajuće". Iako im nedostaje performansi na razini najboljih, za vozače s manjim budžetom i umjerenim zimskim uvjetima predstavljaju prihvatljiv kompromis.

Najveće razlike vidljive su na testu kočenja po mokroj cesti. Iz brzine od 80 km/h automobil opremljen Goodyearom zaustavio se nakon nešto više od 31 metra. S druge strane, vozilo s najlošijim Syron Everest 2 gumama pri toj udaljenosti još uvijek je imalo brzinu veću od 45 km/h, razlika koja u stvarnim uvjetima može značiti sigurnost ili ozbiljnu nesreću.

image

ADAC test zimskih guma

ADAC

ADAC podsjeća da je nemoguće postići dobre rezultate u svim kategorijama testa bez tehnološki napredne konstrukcije i kvalitetnih materijala, a to se odražava i u cijeni. Test pokazuje da premium gume, unatoč višoj početnoj investiciji, nude najbolji omjer sigurnosti, trajnosti i ukupnih performansi.

To ne znači da svi vozači nužno moraju posegnuti za najskupljim rješenjima. Onima koji žive u područjima s blagim zimama ili koriste automobil povremeno, mogu se preporučiti solidne gume srednje klase ili kvalitetni cjelogodišnji modeli. No svima koji se redovito suočavaju sa snijegom i ledom jasno se poručuje: na zimskim gumama ne vrijedi štedjeti.

image

Zimska guma

Zimska guma (ilustracija)

Testiranje se odvijalo diljem Europe. Suhi uvjeti provjeravani su na stazama u Italiji, ispitivanja na mokroj i zaleđenoj podlozi u Njemačkoj, dok su najzahtjevniji snježni testovi održani u sjevernoj Finskoj. Na taj je način ADAC osigurao što realnije i raznovrsnije uvjete, kako bi preporuke vozačima bile utemeljene na stvarnim situacijama iz svakodnevnog prometa.

Detaljne rezultate testa možete vidjeti ovdje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 23:57