Pitanje koje dijeli vozače: treba li prilikom parkiranja povući ručnu kočnicu ili ne? Stručnjaci odgovaraju na ovu dilemu i objašnjavaju što je važno znati.
Iako zakon ne propisuje izričitu obvezu korištenja ručne (parkirne) kočnice, vozač je dužan osigurati da vozilo pri parkiranju ne može nekontrolirano krenuti. Na ravnoj površini često je dovoljan samo ubačen stupanj prijenosa (kod automatskog mjenjača “P”). No, ako taj stupanj ne sjedne pravilno ili dođe do kvara na kvačilu, vozilo može krenuti s mjesta.
Zato stručnjaci preporučuju: uvijek povucite ručnu kočnicu, osobito ako parkirate na uzbrdici ili nizbrdici. Dodatna mjera sigurnosti je zakretanje prednjih kotača prema rubu kolnika, jer čak i ako auto krene, neće završiti na cesti.
Zimi postoji bojazan da ručna kočnica može zamrznuti. To se obično događa samo ako su oštećeni omoti kočionih sajli. Ako do toga dođe, rješenje je jednostavno: pričekati otapanje. Unatoč tome, stručnjaci savjetuju redovitu upotrebu ručne kočnice, kako bi se spriječilo njeno zaglavljivanje ili hrđanje.
Moderni automobili sve češće koriste električnu ručnu kočnicu, aktiviranu prekidačem. Iako izgleda drugačije, funkcija joj je ista – osigurati vozilo. I ovu verziju treba redovito koristiti kako bi ispravno radila.
Važna na tehničkom pregledu
Ručna kočnica nije samo za parkiranje – ona je i sigurnosni sustav, rezervna kočnica u slučaju otkaza glavne (nožne) kočnice. Ako bilo koji od ta dva sustava ne radi, vozilo neće proći tehnički pregled, piše Fenixmagazin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....