LUKSUZNI NAJAM

SEDAM SATI SLAVE ZA 100 EURA Istražili smo gdje se i za koliko novca može iznajmiti Ferrari 488 GTB, Lamborghini Huracan LP610, Porsche Carrera GT3...

    AUTOR:
    • Igor Sertić

  • OBJAVLJENO:
  • 19.10.2019. u 12:08

Marko Miščević / CROPIX

Domaće rent-a-car tvrtke nikad nisu imale više ekskluzivnih sportskih modela dostupnih za dnevni najam. Istražili smo gdje se, kako i za koliko novca može uživati za upravljačem Ferrarija 488 GTB, Lamborghini Huracana LP610, Porsche Carrere GT3...

Slavni američki umjetnik Andy Warhol još je šesdesetih izgovorio jednu od citiranijih rečenica - kako će u budućnosti baš svako imati pravo na 15 minuta slave.

I, čini se, lijepo prorekao našu sadašnjost s nikad više instant zvijezda...

Za domaće zaljubljenike u aute, međutim, tih “15 minuta slave” pokucalo je na vrata kada su rent-a-car tvrtke u ponudu uključile i najam luksuznih sportskih automobila.

 

Jurilice koje su mnogi s obožavanjem gledali na posterima tako su odjednom postale dostupne, pa barem na spomenutih petnaestak minuta. Ako za ništa drugo, sasvim dovoljno za selfie i objavu na društvenim mrežama...

A nudi se, uvjerili smo se, zbilja sve i svašta - od M izvedbi BMW-a, Mercedesa AMG i Audija RS pa sve do top modela Porschea, Ferrarija i Lamborghinija. Među prvima su u ovaj posao ušli zastupnici Porschea, pretvorivši testnu flotu u mali luksuzni rent-a-car.

Pokretanjem ovog posla, ispričala nam je Ivana Betti iz Porsche Inter Auto Hrvatske, željeli su približiti renomirani brend kupcima, ali i svima koji bi se željeli počastiti vožnjom, a ne mogu si priuštiti kupnju. Službena su vozila ponudili u najam, dnevni, noćni ili vikend, i to već od 750 kuna ako se automobil koristi od 10:00 do 17:00 sati i ne prijeđe više od 100 kilometara.

Svaki dodatni kilometar, saznajemo, naplaćuju 20 kuna, a večernji izlazak je nešto skuplji pa najam od 18:30 do 8:30 stoji 1250 kuna, uz identično ograničenje na 100 kilometara. Vikend u Porscheu traje od petka u 10 do ponedjeljka u 8 sati i 30 minuta, a vožnja je ograničena na 250 kilometara te stoji 2500 kuna.

Klijentela im je, priznaju, prilično šarolika. Ima onih koji žele kupiti automobil, pa im cijena u konačnici bude umanjena za iznos najma, ali i onih koji se žele počastiti za rođendan ili vožnjom iznenaditi nekog bližnjeg. Upite najčešće šalju mladići, no najam nije moguć ako vozač ima manje od 24 godine ili pet godina vozačkog iskustva.

Marko Miščević / CROPIX
 

I to s razlogom - u floti nema automobila slabijeg od 300 KS, a većinom imaju stražnji pogon u kombinaciji s automatskim mjenjačem. Prije sjedanja u vozilo potrebno je detaljno pročitati opće uvjete pod kojima se uzima automobil te položiti 10.000 kn jamčevine. Mlađe cure nisu među vozačima, one najčešće poklanjaju vožnje svojim dečkima, a žene muževima.

Obrnute situacije, da dečko pokloni curi vožnju u Porscheu, još nisu imali. Kada znaju da je riječ o rođendanu ili nekoj obljetnici klijenta iznenade i malim poklonom za uspomenu.

 

Prema riječima Ivane Betti dosad nisu imali niti jednu težu prometnu nesreću, povremeno bude tek sitnih oštećenja naplataka ili ogrebotina koje su ionako neizostavan dio korištenja automobila. Mnogima je, dodaje Betti, vožnja Porschea ostvarenje dječačkog sna i dojmovi nakon vožnji su izuzetno pozitivni.

Nadzor vozila vrše preko GPS sustava pa u svakom trenutku znaju poziciju i brzinu kojom se automobil kreće, a prelazak granice nije dozvoljen bez potpisivanja dodatnog ugovora. Vožnjom se očito lako zaraziti pa ne iznenađuje što u Porscheu imaju klijente koji godišnje unajme vozilo i po desetak puta.

 

Nisu opterećeni vlasništvom, a mogu si priuštiti luksuzan vikend bez brige o registraciji, osiguranju, održavanju... Rekorder im je klijent iz Zagreba koji je po povratku svoju vožnju platio preko 60.000 kuna.

Cijena vožnje, međutim, nije baš uvijek ovako paprena. Kad se u ruke uzme ponuda na prvi pogled ispada da je najpovoljniji najam preko vikenda jer se auto dobiva na tri puna dana za 2500 kn, no zamka vreba u ograničenju kilometraže. Tko, primjerice, za vikend planira skočiti iz Zagreba do Opatije prijeći će minimalno 400 km, a uz koji usputni izlet dogurat će i do 500 prijeđenih kilometara.

S obzirom na to da se prema uvjetima najma svaki dodatni kilometar plaća 20 kn, u tom slučaju konačni račun raste za dodatnih 5.000 kn, na čak 7.500 kn. I to bez troška goriva. Priličan je to novac, ali opet nije riječ o iznos koji si ne bi priuštili jednom u životu.

Zanimanje u svakom slučaju postoji pa je vikend vožnju potrebno rezervirati minimalno mjesec dana unaprijed jer su termini rasprodani, osobito kad je riječ o atraktivnim modelima poput 911 i Boxstera. Ljeti je, saznali smo, interes najjači, dok je zimi naglasak na SUV modele s kojima je lakše i praktičnije doći do skijališta.

Tijekom tjedna je gužva manja, a takve su i cijene. Tri dana koja ne uključuju vikend dnevno se plaćaju 2.000 kn uz ograničenje od 200 km, dok se tri dana i 600 kilometara vožnje plaćaju 6.000 kn. Znači, štedi se opipljivih 1500 kuna u usporedbi s najmom preko vikenda.
Druga adresa na kojoj smo pronašli bogatu ponudu luksuznih vozila za najam također se nalazi u Zagrebu.

Riječ je o tvrtki Principe rent-a-car osnovanoj prije tri godine, koja trenutno raspolaže s čak dvadesetak ekskluzivnih vozila. Najveće zvijezde među njima su, bez dvojbe, Lamborghini Huracan LP610 i Ferrari 488 GTB. Po riječima Tedija Bašića, suvlasnika tvrtke, s poslom su krenuli kada su primijetili da svako malo netko želi iznajmiti njihove privatne luksuzne automobile za rođendane, svadbe, razne obljetnice... Tada su registrirali firmu i krenuli s najmom, u početku s tek tri automobila u ponudi.

Tko želi sjesti i provozati jedan od automobila s vrha ponude i ovdje mora imati petogodišnje vozačko iskustvo, ali i 25 godina. Aute najviše rentaju, govori nam Bašić, poslovni ljudi. Iznajme ih u prosjeku do 20 dana godišnje i zaborave na sve ostale brige koje idu uz takav automobil. Iskustva s klijentima su im, međutim, nešto lošija od onih kakva imaju u Porscheu. U prosjeku, saznajemo, bude jedna totalna šteta godišnje što prema riječima suvlasnika i nije tako strašno.

Zbog visine pologa i franšize, tvrdi, ljudi uglavnom ipak paze na vozila. Njihove aute moguće je voziti i po trkaćoj stazi, no izlet na Grobnik uključuje i dodatne troškove poput guma, kočnica... Prvih 200 km je uključeno u cijenu dnevnog najma, a svaki dodatni kilometar se naplaćuje od jednog do četiri eura po kilometru i klasi vozila. Najtraženiji su im BMW M modeli - M4, M5 i M3, kao i sva koja stoje do 2500 kn po danu.

Skuplja vozila idu slabije, a često ih unajmljuju stranci koji ih rezerviraju preko interneta za godišnji odmor. Sva su vozila stara do dvije godine i u sezoni termin treba rezervirati. Pogotovo kad je riječ o najskupljim modelima od kojih imaju samo po jedan primjerak u floti. S ovakvim vozilima nije teško skupiti niti kazne za prekoračenje brzine, a najveću je zaradio klijent u Italiji kojeg je jurnjava u Audiju R8 stajala 2000 eura. U top klasi, saznajemo, najtraženiji je Lamborghini Huracan, jer brojni klijenti izbjegavaju Ferrari iz reputacijskih razloga.

Dan u Lamborghiniju stoji 12.000 kuna, barem dok se ne premaši ograničenje od 150 km. Svaki naredni kilometar naplaćuje se 30 kuna, a vozi li se minimalno šest dana cijena pada na 6500 kn dnevno. Uz to ide i polog od 40.000 kuna. Puno poklonika ima i Mercedes-Benzova G klasa u AMG izvedbi tražena i za luksuzne vikende, i za svadbe, i za poslovne sastanke. Mnogima, čini se, nije problem izdvojiti 10.000 kn dnevno za posebne prilike…

Izdvajamo

Iz drugih medija