Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo pozvao je Europsku uniju da usvoji povoljnija pravila za male automobile, upozoravajući da bi pad profitabilnosti malih automobila mogao prisiliti zatvaranje tvornica.
U zajedničkom intervjuu za francuske novine Le Figaro, šef Stellantisa John Elkann i Luca de Meo dodali su da bi Francuska, Italija i Španjolska trebale predvoditi napore jer je potražnja za manjim, pristupačnijim automobilima najveća u tim zemljama. Nisu dali detalje o pravilima koja bi željeli da se primjenjuju na male automobile.
„Tražimo diferenciranu regulaciju za manje automobile. Previše je pravila osmišljenih za veće i skuplje automobile, što znači da ne možemo proizvoditi manje automobile u prihvatljivim uvjetima profitabilnosti“, rekao je de Meo.
Dodao je da su Renault i Stellantis, koji u Europi imaju zajednički tržišni udio od 30 posto, prvenstveno usmjereni na proizvodnju pristupačnih automobila u Europi, za europske potrošače. Ali proizvođači premium automobila, poput njemačkog BMW-a, Mercedesa i neke marke Volkswagena, više su usmjereni na izvoz, tvrdi de Meo.
"Za njih je Europa važna, ali njihov prioritet je izvoz. Posljednjih 20 godina njihova je logika diktirala tržišne propise. Rezultat je da europska pravila znače da su naši automobili sve složeniji, sve teži, sve skuplji i većina ljudi si ih jednostavno više ne može priuštiti", rekao je izvršni direktor Renaulta.
Elkann je, naglašavajući da je prodaja automobila u EU na katastrofalnim razinama, rekao da su posebni propisi za manje automobile "strateško" pitanje. „Ovim tempom, ako se smjer ne promijeni, morat ćemo donijeti neke bolne odluke za našu proizvodnu bazu u sljedeće tri godine“, rekao je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....