
Kad danas kupite novi automobil, proizvođač će vam ponosno pokazati digitalni ekran prepun opcija i povezane usluge koje, barem na papiru, olakšavaju vožnju.
No nova analiza S&P Global Mobilityja otkriva neugodan trend: interes za te usluge pada, i to drugu godinu zaredom.
Iako je više vozila nego ikad opremljeno naprednim povezivanjem, samo 68 posto vozača izjavilo je da bi platilo pretplatu, jednako kao lani, no daleko od očekivanog rasta.
Automobilske kompanije, koje nakon besplatnog probnog razdoblja nude pretplatu, suočene su s otporom kupaca. U SAD-u tek 35 posto ispitanika plaća povezane usluge, 19 posto ih je na besplatnom probnom razdoblju, dok ih 38 posto uopće ne koristi.
Najveće stope korištenja bilježe Kina, Južna Koreja i Indija, ali uglavnom zahvaljujući duljim besplatnim probama.
Zašto vozači odbijaju plaćati? Najčešći odgovor je: zato što već imaju pametne telefone koji nude iste funkcije. Navigacija, streaming i daljinsko upravljanje mogu se koristiti putem Apple CarPlaya ili Android Auta bez dodatnih troškova. Korisnici proizvođačima zamjeraju i to što su neke funkcije ugrađene u auto, ali ih je potrebno aktivirati plaćanjem.
Drugi razlog je privatnost. Vozači sve više brinu o prikupljanju i prodaji njihovih podataka, posebno nakon što su proizvođači automobila nekoliko puta bili optuženi za ilegalnu prodaju informacija osiguravateljima. Strah od krađe podataka i zloupotrebe dodatno odbija kupce.
Zadovoljstvo ipak postoji, ali trend je negativan. Oni koji plaćaju pretplate većinom su zadovoljni, no razina zadovoljstva pala je u odnosu na ranije godine.
Proizvođači poput GM-a i Stellantisa, koji su planirali zaraditi po 23 do 25 milijuna dolara godišnje na pretplatama, sada imaju težak zadatak, uvjeriti vozače da se isplati plaćati nešto što već imaju na pametnim telefonima.
Komentari
1