Već smo dosad već vidjeli stotine snimki električnih auta u plamenu koje djeluju prilično zastrašujuće. Dim koji guta automobil osvijetljen iskrama i velikim plamenom koji naizgled nikakva količina vode ne može ugasiti.
Ovi se požari toliko često ističu u vijestima i društvenim mrežama da je lako pomisliti da se događaju ‘non-stop‘.
No, koja je prava istina, koliko često gore električna vozila?
Brojke su prilično crne...
Požari električnih vozila u posljednje su se dvije godine gotovo udvostručili, piše DailyMail. Prema podacima osiguravajuće kuće QBE, vatrogasne službe u Velikoj Britaniji prošle su godine ugasile 232 požara na električnim vozilima (EV), dok ih je 2022. godine ugašeno 131.
Veliki problem vatrogasaca su i električni romobili i bicikli koji su lani planuli 362 puta (u odnosu na 181 slučaj u 2022.).
"Požari električnih vozila ne postaju samo sve češći – oni su i daleko intenzivniji“, rekao je Adrian Simmonds, voditelj u QBE. "Ovi požari gore jače, šire se brže i potrebno im je deset puta više vode za gašenje nego za tipičan požar motora s unutarnjim izgaranjem. Primarna opasnost leži u samim baterijama. Kada su oštećene, pune ili izložene ekstremnoj toplini, litij-ionske ćelije mogu doživjeti brz i nekontroliran porast temperature koji može dovesti do eksplozivnih požara.
U ograničenim baterijskim paketima električnih vozila to može rezultirati značajnom štetom, produljenim vremenom rada i ozbiljnim prijetnjama i putnicima i hitnim službama", rekao je Simmonds.
Požari litij-ionskih baterija obično se događaju zbog nečega što se zove toplinski bijeg.
Tada baterijska ćelija počinje dobivati temperaturu brže nego što je može smanjiti. To se može dogoditi iz različitih razloga, uključujući grešku u konstrukciji baterije ili kvar tijekom punjenja.
Požar, također može biti uzrokovan fizičkim oštećenjem ćelije, što se može dogoditi u težem sudaru ili ako auto prijeđe preko nečega što uspije probiti "oklop" baterije. To može uzrokovati kratki spoj u bateriji, što rezultira vrlo brzim oslobađanjem velike količine energije.
Kako se ćelija pregrijava i energija se oslobađa, unutarnje komponente unutar baterije počinju se raspadati, uključujući zapaljivi elektrolit. To pokreće svojevrsnu zapaljivu lančanu reakciju koja možda neće prestati dok se cijela baterija ne potroši.
Ove vatre mogu gorjeti satima, čak se i ponovno zapaliti nakon nekoliko dana nakon što se ugase.
Srećom, u modernim baterijama postoji mnogo tehnologije koja sprječava da se požar dogodi, uključujući napredno upravljanje toplinom baterije i oklopa za zaštitu baterije od prilikom sudara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....