VELIKI VODIČ

Što vozače čini sretnim? Ovo su najbolji i najgori auti za uživanje u vožnji

Donosimo najbolje i najgore tipove automobila po pitanju užitka u vožnji, kroz različite vozačke profile i afinitete...

Porsche 911, ilustracija

 Profimedia
Donosimo najbolje i najgore tipove automobila po pitanju užitka u vožnji, kroz različite vozačke profile i afinitete...

Užitak u vožnji subjektivan je pojam, ali i dalje itekako stvaran. Za neke to znači osjećaj povezanosti s cestom kroz lagani sportski kupe, za druge tiha vožnja s masažnim sjedalom i panoramskim krovom. Postoje automobili koji vozaču vraćaju osmijeh pri svakom startanju motora, i oni zbog kojih će pomisliti da je možda ipak bolje odabrati javni prijevoz. Ovdje donosimo najbolje i najgore tipove automobila po pitanju užitka u vožnji, kroz različite vozačke profile.

image

Mazda MX-5, Zadar

Mazda

Sportski automobili: esencija vozačke strasti

Za ljubitelje dinamike, sportski automobili ostaju najbolji izbor. Lagani coupei, roadsteri i drugi modeli s pogonom na stražnje kotače pružaju ono što nijedna druga kategorija ne može: povezanost, povratnu informaciju kroz volan, preciznost ovjesa i sirovi mehanički osjećaj.

Najbolji izbori: Mazda MX-5, Alpine A110, Porsche Cayman... Ključ užitka ovdje nije nužno snaga i cijena, nego ravnoteža, preciznost i uključenost.

Kome odgovara: entuzijastima, zaljubljenicima u vožnju zavojitim cestama, svima koji žele biti "uključeni" u proces vožnje.

Minus: nisu praktični, često nemaju mnogo prostora, a užitak opada u svakodnevici ili gradskoj vožnji, često su vrlo skupi.

image

BMW serija 8 Coupe

BMW

Grand toureri: hedonizam na kotačima

Ako je užitak definiran udobnošću, snagom i sposobnošću gutanja kilometara bez umora, grand toureri (GT automobili) su kraljevi. Luksuzne limuzine i kupei s jakim motorima, zračnim ovjesom i profinjenim interijerom pružaju osjećaj moći i kontrole, bez potrebe za jurnjavom.

Najbolji izbori: BMW serije 8, Mercedes-AMG GT 4-door, Audi S7... Sve uglavnom vrlo skupi automobili.

Kome odgovara: poslovnim ljudima, ljubiteljima luksuza, onima koji uživaju u vožnji na dulje relacije bez stresa.

Minus: vrlo visoka cijena, velika masa, manja okretnost u zavojima od sportskih automobila.

image

Vokswagen Golf GTI Edition 50

Volkswagen

Hot hatch modeli: najbolji kompromis za mase

Hot hatchevi su idealan spoj svakodnevne upotrebljivosti i vozačke zabave. U njima se može u trgovinu, na posao i vikendom na stazu. S obzirom na kompaktnost, brzinu i komunikativnost, rijetko što nudi toliko zabave za razuman novac.

Najbolji izbori: Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N, Honda Civic Type R, Ford Focus ST, Renault Megane RS... Izbor je vrlo širok...

Kome odgovara: vozačima s jednim autom "za sve", onima koji vole uzbuđenje ali i praktičnost.

Minus: ne privlače one koji žele luksuz ili tišinu, često su previše tvrdi u vožnji po lošim cestama.

image

Tesla Model 3 Performance

Tesla

Električni automobili: nova vrsta tihog zadovoljstva

Električni automobili sve češće nude i emocionalni užitak, ali na potpuno drukčiji način. Ubrzanja su eksplozivna, buka ne postoji, a sofisticirani sustavi vožnje čine sve glatkim. Vožnja u Tesli Model 3 Performance ili Porsche Taycanu može biti i zabavna i tehnički fascinantna, iako bez klasične vozačke “duše”.

Najbolji izbori: Tesla Model 3, Porsche Taycan, Kia EV6 GT, Hyundai Ioniq 5 N. Vrlo snažni i vrlo skupi auti.

Kome odgovara: tehno-entuzijastima, onima koji vole linearnu snagu i futuristički osjećaj vožnje.

Minus: nedostatak mehaničke povezanosti, oskudna zvučna povratna informacija, osjećaj "da vozite računalo", a ne auto.

image

BMW XM

BMW

Najgori za užitak: SUV-ovi i gradski automobili

Bez obzira na njihovu popularnost, većina SUV-ova nudi vrlo malo vozačkog užitka. Visoko težište, velika masa, inertnost u vožnji i umjetan osjećaj na volanu odvode ih daleko od vozačke strasti. Čast iznimkama poput Porsche Macana ili Alfa Romea Stelvio Quadrifoglio, ali to su rijetke iznimke.

Jednako loše prolaze najjeftiniji gradski automobili, koji su konstruirani s jednom jedinom svrhom: vožnje od točke A do točke B, i to uz minimalne troškove. Nedostatak snage, uske gume, jednostavan ovjes i loša izolacija znače da je svaki put na autocestu mali test izdržljivosti živaca.

Najgori izbori: generični gradski modeli poput Dacie Sandero, Mitsubishi Space Star ili bazni električni modeli, skoro svi SUV-ovi.

Kome odgovara: samo onima koji ne traže užitak, već čistu funkciju.

Minus: u vozačkom smislu sve, osim cijene i praktičnosti.

Zaključak: užitak je u oku vozača

Ne postoji univerzalna formula za vozački užitak – ono što je za jednog vozača fantastično, drugome je naporno. No postoje trendovi: lagani sportski automobili i hot hatch modeli ostaju najčešći izvor osmijeha za volanom, dok su veliki SUV-ovi, i ultrajeftini modeli tu najčešće zakazuju. Automobil koji pruža užitak u vožnji ne mora imati 500 konjskih snaga. Mora imati karakter, balans i osjećaj kontrole. I, najvažnije, mora odgovarati vozaču, ne samo njegovim navikama, već i osobnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 09:23