Neizbježno prilagođavanje motora novom standardu Euro 5+, Bavarci su iskoristili za istodobno dotjerivanje popularnog crossovera F 900 XR. Uključujući, dakako, i vanjski izgled.
Riječ je, doduše, tek o sitnicama poput žmigavaca uklopljenih u minijaturna diodna stražnja svjetla, ali i za vožnju neusporedivo bitnije nove maske oko prednjih svjetala i tri centimetra duljeg vjetrobrana. Spomenute će sitnice, međutim, primijetiti samo obožavatelji proizvođača iz Berlina.
Barem dok ne sjednu na dotjerani bavarski crossover i izađu na autocestu, gdje je sada s u najviši položaj ručno postavljenim vjetrobranom osjetno manje vrtloženja oko glave i ramena, premda i dalje vlada prilična buka čim kazaljka brzinomjera prijeđe 160 km/h.
Šteta, jer se zahvaljujući sjedalu na ni preniskih ni previsokih 82 centimetra od tla čak i na duljim putovanjima ugodno osjećaju i viši od 190 centimetara, a na parkiralištu se prilikom manevriranja i niži od 175 centimetara uspijevaju izboriti s prilično 216 kilograma teškim F 900 XR.
Riječ je o tri kilograma manje nego dosad, od čega čak 1,8 kilograma otpada na aluminijske naplatke od 17 cola. Prednost? Sada potpuno podesiva prednja vilica – ranije se podešavati moglo samo predopterećenje – lakše se nosi s manjim oscilirajućim masama, baš kao i po želji elektronički podesivi stražnji monoamortizer.
To se u vožnji jasno osjeća, pogotovo u brzim, a neravnim zavojima na autocesti. Upravljač je i dalje iznenađujuće iskren, pa nema dvojbe oko gripa na prednjem kotaču, a povjerenje ulijevaju i jasan osjećaj na ručici dvostrukih Brembovih radijalnih kliješta, kao i sjajne Michelinove cestovne gume Road 6 GT.
Gotovo isti je i dvocilindraš kojega i dalje u Kini proizvodi Loncin, samo što sada ispunjava Euro 5+. I dalje, dakle, razvija skromnih 105 KS, desetak do petnaest manje od trocilindarskih suparnika u razredu – Yamahe Tracer 9 (117 KS) i Triumpha Tigera Sport 900 (115 KS).
Dvocilindraš, međutim, karakterom savršeno odgovara crossoveru, jer snažno povuče u srednjem području, pa otvorenom cestom i autocestom možete voziti i u šestom stupnju prijenosa, bez straha da ćete ostati bez snage na izlasku iz zavoja ili prilikom pretjecanja. Ništa čudno s obzirom na to da 93 Nm razvija pri neprevisokih 6750 okretaja.
Još je ljepše što ne ostaje bez daha ni kad se kazaljka okretomjera približi crvenom polju na 9200 okretaja, a prilično uvjerljivo i zvuči s redom paljenja 270/450 stupnjeva. Uvjerljivo manje troši (5,5 litara) i manje je naporan za vožnju od S 1000 XR (170 KS).
A o cijeni da i ne govorimo, jer je sa svojih 14.200 eura novi F 900 XR čitavih 7250 eura jeftiniji od S 1000 XR, ali i priličnih 700 eura skuplji od lani drugog najprodavanijeg motocikla na našem tržištu i najljućeg suparnika – Yamahe Tracer 9.
Tehnički podaci BMW F 900 XR
Motor 2 cilindra, redni, hlađen tekućinom Obujam 895 ccm Provrt i hod 86 x 77 mm Snaga 77 kW/105 KS pri 8500 o/min Okr. moment 93 Nm pri 6750 o/min Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos lanac Okvir dvostruki, čelični Ovjes upside-down vilica hoda 170 mm, monoamortizer hoda 172 mm Kočnice 2x disk 320 mm s 4-klipnim radijalnim kliještima, disk 265 mm s 1-klipnim kliještima Gume 120/70 R17, 180/55 R17 Spremnik goriva 15,5 litara Visina sjedala 82 centimetra Osovinski razmak 152 centimetra Težina (pun) 216 kg Cijena 14.200 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....