Kineski proizvođači automobila nezaustavljivo osvajaju europsko tržište, a Njemačka je pritom njihov najteži, ali i najvažniji tržišni izazov. U toj utrci dogodio se neobičan okršaj između BYD-a, najvećeg kineskog proizvođača električnih automobila, i Stellantisa, jednog od tradicionalnih industrijskih giganata.
Povod za svađu? Tko je zapravo uspješniji na njemačkom tržištu - BYD ili Leapmotor, Stellantisov novi kineski partner.
Sve je počelo izjavom Antonija Filose, šefa Stellantisa, koji je na marginama sajma IAA Mobility izjavio kako je Leapmotor u Njemačkoj prodao više automobila od BYD-a.
Izjava je odmah izazvala reakcije jer brojke ne govore isto. Stellantis je kasnije pojasnio da je Filosa govorio isključivo o kolovozu, mjesecu u kojem je Leapmotorov mali električni model T03 bio najprodavaniji kineski električni automobil. Drugim riječima, riječ je bila o kratkoročnom isječku, a ne o ukupnim rezultatima.
BYD se, naravno, nije složio. Tvrtka je objavila vlastite podatke za razdoblje od siječnja do kolovoza 2025. i njima jasno pokazala da stoji znatno bolje od Leapmotora. U tom je razdoblju BYD registrirao 8610 novih vozila u Njemačkoj, od čega 5852 električna i 2757 plug-in hibrida. Leapmotor je u istom razdoblju ostao na 3536 primjeraka, s ukupno 3088 električnih automobila i 448 hibrida. Brojke koje teško ostavljaju prostor za drugačije interpretacije.
Podaci njemačkog KBA-a potvrđuju trend, uz tek minimalna odstupanja od BYD-ovih brojki. Ali otvara se i drugo pitanje, jednako važno: koliko od tih registracija zaista otpada na privatne kupce, a koliko na takozvane taktičke registracije, kada proizvođači i trgovci vozila sami registriraju svoje aute kako bi poboljšali statistiku. Prema pisanju FAZ-a, u prva tri mjeseca 2025. samo je 12 posto BYD-ovih automobila u Njemačkoj završilo u privatnim garažama. To baca drukčije svjetlo na „uspjeh“ i otvara prostor za kritike da njihov veliki rast još uvijek nije organski.
S druge strane, Leapmotor pokušava pronaći svoje mjesto pod suncem. Na IAA Mobility prikazan je kompaktni električni B05, ali sa zatamnjenim, neprozirnim staklima jer, prema glasinama, šefu brenda interijer nije bio po volji. To dovoljno govori o tome koliko posla još čeka ovaj brend da bi mogao ravnopravno konkurirati u Europi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....