Donald Trump ponovno je u fokusu automobilske industrije nakon što je izjavio da bi veliki američki pick-up automobili poput Forda F-150 mogli postati hit u Japanu i Europi, kada bi, tvrdi on, trgovinske barijere bile niže. No, brojke i realnost pokazuju drukčiju priču. Problem nisu samo carine, nego kultura vožnje, infrastruktura, potrošnja goriva i praktičnost vozila.
U Japanu, gdje su prošle godine prodana 3,7 milijuna automobila, prodano je tek 570 Chevroleta, 420 Cadillaca i 120 Dodgea. Ford ondje ne prodaje vozila gotovo deset godina. Iako Trump planira smanjiti carinu na američke aute s 27,5 na 15 posto, analitičari ističu da ni to ne bi riješilo glavne prepreke uske ceste, skučene parkinge i visoke cijene goriva.
Slična je situacija i u Europi. Andy Palmer, bivši izvršni direktor Aston Martina, za Reuters je izjavio: "Ne kupujemo Fordove F-150, naše ceste nisu napravljene za to, niti naši kupci to žele." Fordova prodaja u Europi pala je s 1,26 milijuna vozila 2005. na samo 426.000 u 2024., dijelom i zato što se marka okrenula SUV-ovima i električnim autima, dok su klasični kompaktni modeli nestajali iz ponude.
Ipak, postoje iznimke. Jeep je već više od desetljeća najpopularnija američka marka u Japanu, dijelom zahvaljujući prilagodbi vozila na volan s desne strane. Također, u Japanu,a li i u Europi postoji mala, ali strastvena skupina kupaca koja uvozi klasične i moderne američke modele. Međutim, i sami prodavači priznaju da upravljanje takvim vozilima na uskim ulicama zahtijeva vještinu i navikavanje.
Trumpov trgovinski dogovor mogao bi otvoriti vrata većem broju američkih vozila na stranim tržištima, no to bi moglo biti uzaludno jer mnogi američki auti jednostavno nisu prilagođeni za Europu i ogromna većina kupaca ne bi ni sekundu razmišljala o njihovoj kupnji. Trumpov plan tako ne može nikako uspjeti osim ako se američki proizvođači ne vrate proizvodnji manjih, ekonomičnijih modela umjesto pokušaja da na strana tržišta uguraju svoja nepraktična najveća vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....