Yugo je prije nekoliko dana najavio službeni povratak i objavio planove za proizvodnju gradskog auta sličnog modelu koji se 80-ih i 90-ih godina proizvodio u Kragujevcu.
Na Car Design Event 2025. u Munchenu predstavljena je maketa koja otkriva vanjski dizajn budućeg Yuga, a očito je da hatchback s troja vrata inspiraciju vuče iz legendarnog originala s pravokutnim oblicima, ograničenim dimenzijama i ravnim, minimalističkim površinama. Sve to je ukrašeno s modernim detaljima poput svjetlosnih potpisa, osvijetljene maske i loga marke.
U konačnoj proizvodnoj verziji, Yugo će se vratiti kao pristupačan model s troja vrata pod ponovno rođenim imenom Yugo Automobile, a za sve je zaslužan dr. Aleksandar Bjelić, njemački profesor s korijenima iz Srbije.
Nakon predstavljanja makete, Daily Mail je ekskluzivno razgovarao s Aleksandrom koji za sebe kaže da je kolekcionar automobila, aktivni član nekoliko auto-klubova i predstavnik FIVA-e, globalne federacije klasičnih automobila. Njegovo iskustvo u autoindustriji proizlazi iz 20 godina aktivnog rada na nekoliko nacionalnih i međunarodnih rukovodećih pozicija u automobilskom sektoru, u ZF-u, Boschu, Behru...
Što je posebno u vezi imena Yugo i zašto ga želite vratiti?
"Posebnost imena Yugo je njegova povijest. Većina ljudi misli da ‘Yugo‘ potječe od imena Jugoslavija. Međutim, to nije istina. Prvi modeli zvali su se Jugo sa slovom ‘J‘, a ime su dobili po toplom i vlažnom jadranskom vjetru koji puše s juga. Ime Yugo mi je važno jer je to bio automobil domaće izrade s dijelovima iz cijele zemlje. Yugo je imao isti cilj kao Ford s Modelom T i Volkswagen s Bubom: stvoriti automobil za sve".
Yugo je dobio nadimak ‘najgori automobil u povijesti‘. Mislite li da je to pošteno?
"Morate uzeti u obzir da je Yugo kada je prvi put uvezen u SAD, bio auto kojeg su Amerikanci najviše uvozili te 1985. godine. Danas Yugo ima vrlo jaku bazu obožavatelja i kultni status. Stoga nema potrebe popravljati reputaciju jer nije bila tako loša kako su je mnogi Amerikanci opisivali. Mnogi zanemaruju njegovu tadašnju cijenu od 3.990 dolara. Automobili dvostruko skuplji od Yuga nisu bili ništa lošiji, ali ni bolji".
Kome je namijenjen novi Yugo i gdje će se prodavati?
"Mislim da će ciljati na mlađe i starije generacije. Na starije koji se sjećaju prvog Yuga s tom nostalgičnom notom i mlađe koji traže pristupačan i zabavan auto. Yugo će biti dostupan na svim relevantnim tržištima gdje se trenutno prodaju marke poput Dacije i Fiata. Naravno, zbog povijesti, tržišta bivše Jugoslavije i Balkana bit će u snažnom fokusu, ali ne isključivo.
Bez obzira na lošu reputaciju, da samo ja donosim odluke, definitivno bih ciljao na tržište SAD-a".
Stoji li najava da auto stiže 2027. godine?
"To nije samo nada. To je činjenica. U 2027. godini predstavit ćemo prototip s četverocilindričnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Tim je već započeo rad. Motor i pogonski sklop osigurava partner, čije ime još ne mogu reći".
Kada očekujete da bi prvi serijski Yugo mogao biti lansiran?
"Trenutno tražimo ‘partnera za suradnju‘ za proizvodnju. Dakle, ovisi o tome kada ćemo osigurati proizvođača originalne opreme za serijsku proizvodnju. Ako se pravi partner pronađe najkasnije do 2027., proizvodnja bi mogla započeti 2028./2029."
Koji motor bi najbolje odgovarao Yugu?
"Prototip će koristiti četverocilindrični motor, a želimo da proizvodni model ima izbor između 1,2-litrenog motora od 120 KS ili 1,4-litrenog motora od 150 KS. Po mom mišljenju, ovo je najbolja opcija za takvo putničko vozilo kompaktne veličine i težine".
Koliko će Yugo koštati?
"Cilj je biti ispod 20.000 eura. To je neophodno, inače bi filozofija Yuga propala. Bit će to početni model, ali sa svim glavnim funkcijama modernog automobila, poput otključavanja bez ključa, električnih prozora i retrovizora, klima uređaja i navigacije... Ali cijena mora ostati ispod 20.000 eura. Razgovarao sam s raznim proizvođačima o troškovima i ova cijena nije nerealna, može se ispuniti".
Koji su još Yugo modeli u pripremi?
"Trenutno smo pod velikim pritiskom jer radimo na Yugo Roadsteru koji će biti predstavljen u mjerilu 1:5 u Njemačkoj u rujnu, a u listopadu ćemo u New Yorku predstavljati Yugo SUV. Razmišljamo još o peterovratnoj izvedbi, kao i o kabrioletu.
Za kraj, kako će se zvati prvi Yugo?
"Naziv prvog modela nove marke Yugo, malog hatchbacka s troja vrata bit će Siaj. Ovo je kombinacija prvih slova imena moje djece: Saleena Isabella i Alisa Jasmin", zaključuje Aleksandar Bjelić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....